جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمود زهار

حوزه/ محمود زهار عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در خصوص رابطه حماس با ایران تاکید کرد: ارتباط حماس و تمامی اقشار امت باید در کامل ترین شکل باشد و فرقی بین فارس، عرب و ترک بودن آنان ندارد. وی افزود: رابطه حماس با ایرن که در کنار مقاومت ایستاده است باید بارز و مستحکم باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، محمود زهار عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد: جایگزین کردن شورای مرکزی با شورای قانون گذاری، سخنی بی ارزش و بیهوده است.

وی تاکید کرد: راهپیمایی های مردمی که در غزه، کرانه باختری، عمان و بیروت علیه اقدامات تشکیلات خودگران علیه نوار غزه از اهمیت بسیاری برخوردار است و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان از این مسئله متضرر می شود، امّا مقاومت از آن سود می برد.

اقدامات تشکیلات خودگردان علیه غزه، جنایت علیه انسانیت است

زهار تاکید کرد: اصطلاح اقدامات مجازاتی، اصطلاحی گمراه کننده است؛ چرا که مجازات برای کسی است که جرمی مرتکب شده باشد و اکنون این سؤال مطرح است که مردم غزه جرمشان چیست که مورد تحریم و مجازات قرار گیرند؟

وی ادامه داد: اصطلاح درست این اقدامات، جنایت علیه انسانیت است که تشکیلات خودگردان علیه نوار غزه از طریق محروم کردن آنان از وسایل زندگی و مواردی مثل حقوق، دارو، سفر، آموزش، کشاورزی و صنعت و زندگی آزادانه مرتکب می شود.

عضو ارشد حماس تصریح کرد: اقدامات تشکیلات خودگردان علیه نوار غزه، دزدی از ملت است و او پیش تر با رفتن با اسلو و همکاری امنیتی با رژیم اشغالگر اسرائیل، حق تعیین سرنوشت را از مردم گرفت و اکنون بعد از اینکه در پروژه منحل کردن دو حکومت با شکست مواجه شد، به دزدی روزی ملت روی آورده است و پروژه ای که مجازات غزه نامیده است با شکست مواجه شده؛ چرا که غزه پایدار است و ملت علیه مقاومت قیام نکردند، بلکه به همراه مقاومت علیه اشغالگران متحد شدند.

راهپیمایی های بازگشت تمامی منطقه را به هم ریخته است

وی در خصوص اوضاع سختی که غزه در آن به سر می برد، ملت را به صبر بیشتر و تغییر قطب نما به سمت اشغالگران اسرائیلی دعوت و تاکید کرد: راهپیمایی های بازگشت تمامی منطقه را به هم ریخته است و بعد از این که ملت توپ را در زمین دشمن انداختند، منطقه باید راه حلی پیدا کند.

محمود زهار اشاره کرد: برنامه دشمن این بود که ملت علیه مقاومت وارد خیابان شوند، امّا نتیجه عکس داد و ملت علیه مقاومت بیرون آمدند و کرانه باختری هم به این مسیر ملحق می شود.

مقاومت فلسطین همیشه برای واکنش به رژیم اسرائیل آماده است

وی در خصوص بمباران خودروی یکی از اعضای مقاومت در غزه گفت: این حادثه دو پیام دارد؛ اولین اینکه رژیم صهیونیستی تمایل ندارد که در مرحله کنونی کار به جنگ بکشد و پیام دوم اینکه شهرک نشینانی که در ترس و خوف زندگی می کنند، تنها در مرز های غزه نیستند، بلکه در تمامی رژیم اسرائیل است.

زهار تصریح کرد: پاسخ مقاومت فلسطین به بمباران اسرائیل، پیام آشکار در بر دارد و آن این که مقاومت بازی را بلد است و می تواند آنچه را که اسرائیل انجام داده را انجام دهد و این که مسئله بمباران برای باز داری مقاومت به صورت آشکارا و عملی به پایان رسیده و دیگر فایده ندارد.

توافق روسیه با آمریکا بعید است

وی اخباری که در رسانه ها مبنی بر توافق آمریکا و روسیه نقل می شود و محتوای آن فشار روسیه بر تشکیلات خودگردان برای پذیرش قرار داد قرن در مقابل خروج روسیه از سوریه است را بعید دانست و گفت: روسیه، ایران، سوریه و مقاومت، موضع یکسانی در تحقق اهداف کلی دارند و آنچه از سوی ایالات متحده آمریکا در عراق رخ داد، عراق را به حامی مسئله فلسطینی و عربی در منطقه تبدیل کرد.

کشور های عربی امروز درگیر اختلافات داخلی هستند

عضو مقاومت فلسطین اشاره کرد: قومیت عربی و وطن عربی امروز درگیر شکاف ها، اختلافات و فروپاشی های داخلی است؛ به همین دلیل منافع روسیه، ایران، سوریه و مقاومت این است که سوریه به راه خود ادامه دهد و منسجم باقی بماند و علیه اشغالگران بایستد؛ چرا که اگر آمریکا در منطقه تنها بماند، تنها به حذف مسئله فلسطین اکتفا نخواهد کرد بلکه مسائل دیگر را نیز نابود می کند.

وی بر اهمیت حمایت کشور های عربی از مسئله فلسطین تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد که دست از شرارت علیه فلسطین بردارند.

هدف از "قرار داد قرن" به رسمیت شناختن رژیم اسرائیل است

محمود زهار در خصوص "قرارداد قرن" گفت: قرار داد قرن تنها می تواند مشکل اسرائیل را حل می کند و حلال مشکل فلسطین نیست. هدف از این قرار داد به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان یک کشور قانونی است که با کشور های منطقه همکاری داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید با اسرائیل مبارزه شود، همچنان که مصری ها با اشغالگری انگلیس و سوریه با اشغالگری سوریه، لیبی با ایتالیا و ویتنام با اشغالگری آمریکا مبارزه کردند و همگی در بیرون راندن اشغالگران موفق شدند، این سؤال را مطرح کرد که چرا برخی طرف های فلسطینی با رژیم اشغالگر اسرائیل روابط خود را عادی می کنند و آن را به عنوان یک کشور به رسمیت می شناسند؟

زهار تصریح کرد: اختلاف داخلی فلسطین، اختلاف فلسطینی فلسطینی نیست، بلکه مردمی هستند که به پروژه غربی و همزیستی با اسرائیل و به رسمیت شناختن آن ایمان دارند.

وی ادامه داد: همگی در کشور خود در برابر اشغالگران مقاومت کردند، امّا بخشی از ملت فلسطین در سازمان آزادی بخش بعد از اینکه رژیم را به رسمیت شناخته و با آن قرارداد بستند، از مسیر خود منحرف شدند که خطرناک ترین آن اقدامات همکاری امنیتی با اشغالگران است.

رابطه حماس با ایرن که در کنار مقاومت ایستاده است باید مستحکم باشد

عضو ارشد حماس در خصوص رابطه حماس با ایران تاکید کرد: ارتباط حماس و تمامی اقشار امت باید در کامل ترین شکل باشد و فرقی بین فارس، عرب و ترک بودن آنان ندارد.

وی افزود: رابطه حماس با ایرن که در کنار مقاومت ایستاده است باید بارز و مستحکم باشد.

زهار با بیان اینکه اختلاف کشور های عربی و ایران در اصل به خاطر بازی منافع است و به خاطر قومیت عربی نیست، اشاره کرد: زمانی که عربیت علیه اسلام مبارزه کند، دیگر به مفهوم حقیقی تاریخی و دینی آن نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha