جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسئول اتحاد كليسايي در مقر كاتوليكوسي سيليسي هرانت طهانیان

مسئول اتحاد كليسايي در مقر كاتوليكوسي سيليسي گفت: بشريت به دليل اعتقاد به خود و عدم اعتقاد به ديگران، نتوانست همسو با طبيعت و خلقت خدا ادامه حيات داشته باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، هرانت طهانيان، مسئول اتحاد كليسايي در مقر كاتوليكوسي سيليسي در سخنرانی خود در هشتمين دور گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سيليسی با موضوع «اديان و محيط زيست» در لبنانگفت: برخي انديشمندان معتقدند كه دين نبايد در امور محيط زيست دخالت كند؛ بر اين اساس بايد دانست كه نظر دين راجع به اين چالش چيست.

وي افزود: تأكيد برخي بر اين است كه علم نمي‌تواند به تنهايي مشكل مربوز به محيط زيست را حل كند. ما نياز به يك تحول داريم و دانشمندان نمي‌توانند اين مسأله را حل كنند. بحران محيط زيستي، بحران الهياتي است.

هرانت طهانيان ادامه داد: متأسفانه مسئوليت انسان در مراقبت از مخلوقات و محيط زيست به فراموشي سپرده شد. مي‌توان به رابطه بين طبيعت انسان و خودخواهي انسان پي برد. بشريت به دليل اعتقاد به خود و عدم اعتقاد به ديگران، نتوانست همسو با طبيعت و خلقت خدا ادامه حيات داشته باشد.

وي تأكيد كرد: بر اساس آراي ديني كه در اسلام و مسيحيت آمده، بشريت بايد از طبعيت و مخلوقات حمايت كند.

بنا بر اعلام اين خبر، هشتمين دور گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سيليسی (6 تا 8 تیرماه) با موضوع «اديان و محيط زيست» به همت مركز گفت‌وگوی اديان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و كليسای ارمنی حوزه سيليسی در آنطلياس لبنان در حال برگزاري است.

«محيط زيست و ارزش‌های مشترك اخلاقی در اديان الهی»، «تعامل رهبران اديان با محيط زيست: دو الگوی شاخص حضرت محمد (ص) و حضرت عيسی مسيح (ع)»، «تأثير محيط زيست سالم در زندگی فردی و اجتماعی از ديدگاه اسلام و مسيحيت» و «انسان و طبيعت در آموزه‌های اديان اسلام و مسيحيت»، نشست‌هاي اين دور از گفت‌وگوها هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha