چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله بوشهری

حوزه/ عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بر لزوم تسریع و برنامه ریزی دقیق و اجرایی در زمینه حل مشکلات اقتصادی و مبارزه با فساد و نابسامانی اقتدصای اخیر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله حسینی بوشهری امروز در خطبه های نماز جمعه قم در مصلای قدس با اشاره به روز دوازدهم تیرماه هفته بازخوانی و افشای حقوق بشری آمریکا گفت: پرونده آمریکا به حدی سیاه است که اگر کسی آن را بداند هیچ باور نمی کند که آنها مثل دایه مهربان تر از مادر با ملت ما صحبت می کنند.

وی افزود: بخشی از کارنامه سیاه آمریکا را می توان در روز 6 تیرماه 1360 رخ داد که رهبر انقلاب در آن زمان مورد سوقصد قرارگرفتند؛ در روز هفتم تیرماه آیت الله شهید بهشتی به شهادت رسیدند؛ در سال 66 بمباران شیمیایی سردشت رخ داد و شهادت شهید صدوقی و... نیز مستقیم و یا با واسطه توسط آمریکایی ها انجام شد؛ در روزهای اخیر آمریکا کودکان مهاجر را از مادران خود جدا کردند و کودکان را در قفس قراردادند.

عضو خبرگان رهبری با ذکر این مطلب که به مناسبت شهادت آیت الله شهید بهشتی هفته قوه قضاییه نامگذاری شد، اظهارکرد: دشمن گمان می کرد که با شهادت شهید بهشتی، انقلاب را به شکست می برد؛ این شهادت، پشتوانه حرکت انقلاب شد و برای ملت ما این روز، تاریخ ساز شد؛ شهادت شهید بهشتی ها نشان داد که هرچه دشمن بیشتر به این کشور فشار می آورد، ایستادگی ملت ما نیز بیشتر خواهد شد.

وی گفت: شهید بهشتی، حقوق زیادی به گردن ملت ما دارد؛ ایشان نقشه راه قوه قضاییه را ترسیم و برنامه ریزی کرد؛ تجربه وجهان دیدگی در این شخصیت جمع شده است؛ کار قوه قضاییه مبارزه قاطع و صریح با مفسدان است؛ قوه قضاییه باید در دفاع از حق و عدالت پیشقدم باشد؛ باید پناه گاه مردمی باشد که حس می کنند به او ظلم شده است؛ این قوه باید تحول در درون را آغاز کند و همچنین از خود دفاع کند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهارکرد: دشمنان هر روز علیه ما توطئه ایجاد می کنند؛ ایجاد امنیت اقتصادی، نظارت بر وضع نابسامانی که در کشور رخ می دهد از انتظارات مردم از قوه قضاییه است؛ تاخیرها ارزش کارهای قوه قضاییه را از بین می برد؛ تصمیمات باید قاطع باشد و به سمع و نظر مردم برساند؛ مسایلی که در تهران رخ داد شاید باعث سواستفاده شود ولی باید باور کرد که مردم مشکل اقتصادی دارد؛ بازاریان ما پشتیبان انقلاب اسلامی بوده است؛ نباید آنها ناراضی شوند و کسب و کار خود را تعطیل کنند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: دولت باید سروسامانی به این اوضاع بدهد؛ وضع ارز و سکه نیازمند نقد و بررسی است؛ چرا باید این اوضاع باشد؟ باید در این عرصه اقدام کرد و بهانه را از دشمن گرفت؛ دشمن به دنبال فشار روانی است و می خواهند نقاط قوت را به عنوان نقطه ضعف مطرح کند؛ امروز موشک و تولید موشک و اقتدار موشکی ما بازدارنده جنگ است و نه مولد آن؛ دشمنان ما می خواهند ما را در یک امتحان بزرگ قراردهند؛ چهل سال ما را امتحان کردند ولی بازهم انتظار است که برای چندمین بار از این آزمون بزرگ الهی سربلند بیرون بیاییم.

وی گفت: مردمی که بازارهای خود را به خاطر انقلاب تعطیل کردند امروز نیز در آزمون هستند؛ وظیفه ما تریبون داران، دفاع از شما است و دفاع از اینکه مسئولان باید شما را راضی کنند.

عضو شورای عالی حوزه در خصوص مساله یمن نیز بیان کرد: دشمن می خواهند بند الحدیده را به تصرف درآورند ولی مردمی که نان شب را در یمن ندارند راهپیمایی عظیم را در صنعا و الحدیده را راه انداختند و با قامتی استوار ایستادند و می گویند که پیام مقاومت ما برای یمن و کل منطقه است.

امام جمعه قم با اشاره به مناسبت های دینی گفت: حضرت حسنی(ع) از بزرگترین محدثان است که با چهار واسطه، نسبت به ایشان به امام حسن(ع) می رسد؛ ایشان از محضر چند امام استفاده کرده و دین خود را به امام هادی(ع) عرضه کرد؛ امام نیز به ایشان عنایت داشتند و در دیدار با فردی از ری به او گفتند که اگر شرایطی پیش آمد که نتوانستی به کربلا بروی می توانی به زیارت قبر حضرت عبدالعظیم بروی چون همان پاداش را خواهی گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز به نقلی روز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا(س) است؛ ایشان همیشه مدافع سرسخت پیامبر بود؛ پس از اسلام آوردن ایشان، آزار قریش نسبت به پیامبر کم شد.

آیت الله حسینی بوشهری یادآورشد: امروز روز مبارزه به سلاح های شیمیایی و میکروبی است که امیدواریم که روز برسد که دیگر کسی از این اسلحه ها استفاده نکند؛ همچنین در این روزها سالروز حمله ددمنشانه آمریکا به هواپیمای مسافربری ما است که 290 نفر از مردم ما به شهادت رسیدند که ضمن گرامیداشت یاد آن شهدا این اقدام ننگین آمریکا را بار دیگر محکوم می کنیم.

امام جمعه قم اظهارکرد: هر اقدامی که در مسیر رشد اقتصادی در جامعه شکل گیرد یکی از معروف های بسیار بزرگ است و پاداش الهی ودنیوی دارد؛ خداوند در قرآن ما را به آباد کردن زمین امر کرده است.

وی افزود: اگر مردم دچار سردگمی شدند و سیاست اقتصادی کشور رها شد قطعا نمی توان آن را معروف در جامعه دانست؛ برنامه ریزی درست اقتصادی جامعه یک معروف است و رها کردن کار نیز قطعا مهمترین منکری است که در جامعه ما شکل گرفته است.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: اینکه مشاهده می کنیم که رهبر ما در چهار سال گذشته، شعار سال را شعارهای اقتصادی قراردادند بی دلیل نبوده است؛ رهبر ما تیزبین و آینده شناس و دشمن شناس است که همه مسایل را به خوبی رصد می کنند؛ ایشان سالهای اخیر را به مساله اقتصاد مقاومتی توجه دادند ولی متاسفانه به خوبی عمل نشد ولی در این روزها و روزهای آینده نیازمند تدبیر درست است.

امام جمعه قم اظهارکرد: نمی توان همه مشکلات را به دشمنان خارجی نسبت داد؛ یک سلسله مسایلی وجود دارد که باید در داخل کشور تدبیر شود تا در عرصه سیاست خارجی و داخلی دچار مشکل نشویم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha