جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
روحانی مسلمان جان مسیحیان را در حمله بوکوحرام نجات داد

حوزه/ یک روحانی مسلمان نیجریه ای که جان بیش از ۲۰۰ تن از مسیحیان را در حمله تروریست های بوکوحرام به دهکده های استان پلاتو در این کشور نجات داده، مورد تحسین ملی قرار گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از naijanews، یک روحانی مسلمان نیجریه ای به خاطر اقدام انسان دوستانه برای نجات دادن جان مسیحیان در این کشور، مورد تحسین ملی قرار گرفت.

این روحانی مسلمان در هنگام حمله تروریست های بوکوحرام به روستایش که هفته گذشته اتفاق افتاد، اقدام به مخفی کردن بیش از 200 مسیحی در داخل مسجد کرده است تا جان آن ها را نجات دهد.

این روحانی مسلمان که نامش فاش نشده هنگامی که دیده مسیحیان از منطقه درحال گریز هستند، به آن ها پیشنهاد می کند که در مسجد پناه بگیرند.

وی گفت: ابتدا زنان را به خانه خودم بردم و آن ها را آنجا پنهان کردم. سپس مردان را نیز در مسجد روستا پناهنده شدند تا خطر برطرف شود.

گفته می شود در ادامه تروریست های مسلح به این روحانی نزدیک شده و از وی می خواهند که مسیحیان را در میان مردم شناسایی کند. اما او گفته که همه مردم آنجا مسلمان هستند. او سپس به زمین نشسته و به مردان مسلح التماس می کند که دهکده را ترک کرده و مردم را رها کنند.

این حمله از جمله چنین حمله متعدد تروریست های بوکوحرام به روستاهای استان پلاتو در نیجریه بود که در 24 تا 23 ژوئن رخ داد. در حملات 11 روستا در منطقه محلی بارکین لادی و مناطق اطراف آن تحت تاثیر قرار گرفته و اموال مردم به ارزش میلیاردها نایرا (واحد پول نیجریه) نابود شد. در این حملات بیش از 200 نفر جان خود را از دست دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha