شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
هدف آفرینش

حوزه/مسئول اداره فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه هدف از آفرینش انسان همواره مورد سؤال بوده است، گفت: رسيدن به کمال و نزديک شدن به خداوند بالاترين هدف آفرينش است.

حجت‌الاسلام امید رحمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: رسيدن به کمال و نزديک شدن به خداوند بالاترين هدف آفرينش است.

وی افزود: رسيدن به کمال و نزديک شدن به خداوند بالاترين هدف آفرينش است، چرا كه مراد از بندگي رسيدن به اوج كمال و قلّه سعادت بشري است و انسان كامل كسي است كه به جوار و آستان قرب الهي راه يافته و در نتيجه، از رحمت بي‌پايان او بهره‌مند شده است.

مسئول اداره فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: اين بهره‌مندي از رحمت الهي، نتيجه عبوديت و رسيدن به مرتبه كمال انساني است، بنابراين، هدف اصلي از آفرينش انسان رسيدن به کمال است.

وی تصریح کرد: امّا آزمايش بندگان و عبادت از هدف‌هاي متوسط و ابزاري و براي رسيدن به آن هدف عالي يعني کمال است، بهره‌مندي از رحمت بي‌پايان الهي هم نتيجه رسيدن به کمال است.

حجت‌الاسلام رحمانی گفت: بنابراین هدف غایی خلقت، به کمال رسیدن تمام موجودات و رسیدن انسان به مقام قرب الهی است و اینکه وعده بهشت داده شده، بهشت نشانه‌ای از رسیدن انسان به قرب الهی است.

وی خاطرنشان کرد: انسان‌ها همواره تلاش می‌نمايند تا تكامل وجودی خويش را در موضوعات مختلفی مانند: كسب ثروت مادی، پيشرفت‌های معنوی، فتح قله‌های علمی، دستيابی به قدرت سياسی، قهرمان‌های ورزشی، ستاره‌های هنری و... جستجو كنند كه نقطه مشترك همه آن‌ها، كامل نمودن ابعاد درونی خويش و رسيدن به كمال نفس است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha