جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید مجتبی ملکی

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی ملکی دبیرستاد همکاری ها ی حوزه و آموزش و پرورش، فهرست و مشخصات برنامه های ستاد همکاری ها در سال ۱۳۹۷ را به مدیران کل مراکز استانها ابلاغ کرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ دبیر ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در این ابلاغیه، خطاب به  مديران كل استانی و معاونان فرهنگی پرورشی به عنوان نايب رئيس كميته همكاري ها، فهرست مشخصات برنامه های ستاد پيرو ابلاغ مجموعه راهبردها و سياست هاي اجرايي و برنامه هاي حوزه ستادي در سال 1397 از سوي مقام عالي وزارت، تشریح شده است.

برپایه این گزارش ؛ پژوهش در حوزه همكاريها،همكاري در ايجاد و توسعه مدارس علوم و معارف اسلامي، جذب و توانمندسازي طلاب در قالب نظام وظيفه عمومي  برابر سهميه ي اعلامي اداره كل امور اداري و تشكيلات،اعزام مبلغان با تجربه حوزه هاي علميه به(جلسات تخصصي، گفتمان هاي ديني دانش آموزي، مناسبت هاي ديني و ملي، اردوهاي تربيتي و فعاليت هاي فوق برنامه و هيأت ­هاي دانش­ آموزي بخشی از برنامه های مصوب و ابلاغی به استنانها جهت اجرا می باشد.

همچنین بر اساس ابلاغ دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش؛ تامين و استقرار روحاني در مدارس توسط حوزه هاي علميه (طرح امين، روشنا، مدارس شبانه­روزي روستايي و عشايري «سفيران آسماني» و...)از دیگر برنامه های اجرای بای سال تحصیلی جدید خواهد بود.

این گزارش می افزاید ؛برگزاري نشست هاي تخصصي ،همايش علمي و كرسي هاي نظريه پردازي، نقد و مناظره، نوآوري و آزادانديشي براي مديران و معلمان باحضور اساتيد، علما و فضلاي حوزه هاي علميه،ديدار دانش آموزان با علما و فضلاي حوزه،بازديد دانش آموزان از مدارس علميه و آشنايي با نظام آموزشي حوزه هاي علميه از دیگر برنامه های قابل توجه این ابلاغیه است.

توانمندسازي طلاب شاغل و فعال (مجريان طرح تربيتي امين، روشنا و شبانه روزي) در آموزش و پرورش،نظارت و ارزيابي فعاليت ها و به سازي عملكرد كميته هاي همكاري در استان ها دیگر برنامه های ستاد همکاری ها، به منظور پیوند عملی و همکاری عینی حوزه و آموزش و پرورش برای سال تحصیلی 97 /98 می باشد.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha