پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام  یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه قوانین دست‌وپا گیری در کشور وجود دارد که حتی برخی از آن‌ها مربوطه به دوران قبل از انقلاب است، گفت: برخی از قوانینی که در شرایط و زمان خاصی وضع‌شده است، باید تجدیدنظر و به‌روزرسانی شود تا موانع پیشرفت و آبادانی کشور از بین برود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، پیش از ظهر امروز در دیدار با مؤیدی نماینده شهرداران استان اظهار داشت: قوانین دست‌وپا گیری در کشور وجود دارد که حتی برخی از آن‌ها مربوطه به دوران قبل از انقلاب است، ازاین‌رو باید برخی از قوانینی که در شرایط و زمان خاصی وضع‌ شده است، تجدیدنظر و به‌ روز رسانی شود تا موانع پیشرفت و آبادانی کشور از بین برود.

وی تأکید کرد: باید رسیدگی به کار مردم را تسریع کنیم تا به دستگاه‌های اجرایی اعتماد کنند چرا که اگر جلوی راه مردم سنگ‌اندازی شود، نمی‌توان به اقتصاد مقاومتی دست پیدا کرد.

نمایندگان مجلس نباید تنها به فکر جمع‌آوری رأی باشند

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه نمایندگان مجلس نباید تنها به فکر جمع‌آوری رأی باشند، گفت: نمایندگان مجلس باید با عملکرد خوبشان زمینه‌های جذب آراء مردمی را فراهم کنند.

وی اظهار کرد: در برخی موارد مشاهده می‌شود که مجلس خاصیت اصلی خود را ازدست‌داده است و کار نمایندگان، به‌جای رفع و پیگیری مشکلات جامعه، تنها قیام و قعود است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: پیگیری کارها و برنامه‌های عقب‌افتاده باید یکی از دغدغه‌های نمایندگان مجلس باشد و نباید برنامه‌ای که در مجلس طرح می‌شود مدتی طولانی بر زمین بماند و اگر کاری در خصوص آن انجام داده‌اند باید اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی کنند.

وی با بیان اینکه میدان کار برای خدمت بهتر و شایسته‌تر باز است، گفت: زمینه‌های خدمت برای همه مسئولان آماده‌ شده و باید همه قدردان این موقعیت خطیری که نظام اسلامی به ما داده است باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یعقوبی تأکید کرد: نمایندگان مجلس باید با حضور میدانی خود در جامعه، لیست مشکلات را به‌صورت منطقه‌ای جمع‌آوری کنند و در جلسات مجلس آن‌ها را مطرح و پیگیری کنند تا رفته‌ رفته مشکلات و نارضایتی‌ها برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس برای حل مشکل «بودجه و نیروی انسانی» شهرداری‌ها چاره‌اندیشی کنند، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که امروز در شهرهای وجود دارد گلایه‌های شهرداران و مشکلات نیروهای انسانی آن‌هاست و لازم است نمایندگان پای صحبت‌های آن‌ها بنشینند و مشکلات آن‌ان را لمس و مرتفع کنند.

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: شهرداری‌ها خدمات بسیار خوب و زیادی به مردم ارائه می‌کنند و درعین‌حال کمترین بودجه را دریافت می‌کنند، ازاین‌رو باید در این خصوص دولت و نمایندگان چاره‌اندیشی کنند.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha