چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
گناه

حوزه/ متاسفانه ما در عصری زندگی می کنیم که مردم چنین کارهایی را به دست فراموشی سپرده اند و معمولا گناه خود را به گردن جامعه، فشار روحی و یا هر موجود بی نام و نشان دیگری می اندازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد محمد حسینی،  امروز در نشست «مسیر زندگی» که درسالن اجتماعات مرکز پاسخگویی به سؤالات شرعی حوزه علمیه قزوین برگزار شد گفت: ارتباط بلاها و مصيبت ها با گناه و معصيت، به گونه ای است كه قرآن كريم هر پيشامدی را كه برای انسان رخ دهد بر اثر گناه می داند.

وی افزود: مؤمن اهل گناه نيست و چون گناه كند، فوراً متذكر می‌شود و توبه می‌كند و خطر بزرگ گناه اين است كه اگر انسان حواسش جمع نباشد، و زود توبه نكند، كم كم او را از گردونه مؤمنين خارج و به جرگه اهل ولايت شيطان داخل می ‌كند.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان کرد: بزرگان دین جهل و غفلت را دو منشأ اساسى در ارتکاب گناه بر شمرده اند و مهم ترین سلاح دشمن و اوّلین راه نفوذ او در انسان غافل کردن است.

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: گناهان كاری با انسان می كند كه او را تا وادی كفر و بي دينی پيش می برد، چرا که  انسان وقتي گناهی مرتكب می‌شود، وجدان اخلاقی او را مورد ملامت و سرزنش قرار می‌دهد و با ضربات پيگير خود بر روح و فطرت، آرامش روحی را از صاحب آن می‌گيرد.

حجت الاسلام محمد حسینی خاطرنشان کرد: اگر ایمان به خداوند و روز رستاخیز داشته باشد و انسان بداند نتیجۀ اعمالش را در سرای دیگر می بیند و بدین واسطه خویش را از غفلت، نجات دهد؛ به راحتی می تواند از گناهان دست بکشد.

کارشناس مسائل خانواده عنوان کرد: اگر می خواهید مورد عفو و بخشش الهی قرار بگیرید، باید توبه کنید، اما متاسفانه ما در عصری زندگی می کنیم که مردم چنین کارهایی را به دست فراموشی سپرده اند و معمولا گناه خود را به گردن جامعه، فشار روحی و یا هر موجود بی نام و نشان دیگری می اندازند.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: تمام وسوسه ها در هدایت فرد به سمت گناه با یکدیگر مشترک هستند، به همین دلیل می توان از فرمان های مذهبی  برای نجات از گناه بهره گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha