جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نمایشگاه عکس «رزمندگان مسلمان آزادیخواه هند» در حیدرآباد برپا شد

حوزه/ نمایشگاه عکس «رزمندگان مسلمان آزادیخواه هندی» چشم بسیاری را به روی این حقیقت گشود که بسیاری از مسلمانان در آزادی کشور هندوستان از استعمار بریتانیا نقش داشته اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از thehansindia، نمایشگاه عکس «رزمندگان مسلمان آزادیخواه هندی» با تصاویری از رزمندگان مسلمانی که برای آزادی هندوستان از زیر یوغ بریتانیا جنگیده اند، در حیدرآباد به پایان رسید.

این نمایشگاه برخلاف تصور عامه که نمایشگاه های عکس بازدیدکنندگان کمی دارد، با استقبال گسترده ای از سوی مردم هند روبرو شد. 155 عکس به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه توسط سید نصیر احمد، تاریخ شناس مسلمان هندی فراهم شده بودند.

به گفته برگزارکنندگان این نمایشگاه چشم بسیاری را به روی حقیقت گشوده و تعداد زیادی از بازدیدکنندگان پیش از این نمی دانستند که تا این اندازه رزمندگان مسلمان در آزادی هندوستان نقش داشته اند.

دکتر سیدفهیم یکی از برگزارکنندگان در این باره گفت: جوانان از مشارکت صدها رزمنده راه آزادی هندوستان آگاهی ندارند.

آبادی بانو بیگم (1850 تا 1924) یکی از نخستین زنان مسلمانی بود که فعالانه در امور سیاسی هندوستان مشارکت داشته و جزئی از جنبش آزادی هندوستان از استعمار بریتانیای کبیر بود.

به گفته برگزار کنندگان او زنی جسور بود و معتقد بود که حتی سگان و گربه های کشور من نیز نباید در اسارت و بردگی بریتانیا باشند.

وی بعدها یکی از منابع الهام بخش برای زنان هندوستان و الگوی آنان در جنگ علیه قوانین انگلیسی در هند بود.

راوی کیران یک دانشجوی هندو از دانشگاه بی .اف.ا در هندوستان که به بازدید از این نمایشگاه آمده، در این باره گفت: مردم تنها نام چند نفر از کسانی را که در جنبش آزادی جنگیده اند می دانند و باید نمایشگاه های مشابه بیشتری در کشور برگزار شود تا مردم نام این آزادی خواهان را بیآموزند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha