جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بحرین

حوزه/ مرکز حقوق بشر و دموکراسی "برد" تاکید کرد: بحرین از سال ۲۰۱۱ شاهد پس رفت قابل مشاهده ای در زمینه احترام به آزادی های مدنی و سیاسی است و شیوه ای خصمانه در برخورد با فعالان سیاسی و حقوق بشری در پیش گرفته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مرکز حقوق بشر و دموکراسی برد با انتشار بیانیه ای، تاکید کرد: بحرین در پایبندی به تعهدات بین المللی خود در زمینه حقوق شهروندان و حقوق سیاسی ناتوان است.

این مرکز افزود: طبق گزارش ویژه سازمان ملل در مورد میزان پایبندی بحرین به تعهدات و مفاد منشور حقوق بشر سازمان ملل متحد به ویژه در زمینه حقوق مدنی و سیاسی؛ بحرین نتوانسته به این تعهدات پایبند باشد و از همین رو کمیته حقوق بشر سازمان ملل خواستار انجام تحقیقات در مورد موارد نقض حقوق بشر در بحرین شده و از جامعه بین الملل خواسته برای اصلاح نظام قضایی و اداره زندان ها بر نظام بحرین فشار بیاورند و مسئولان آل خلیفه را وارد کنند قوانینی را که بر آزادی های مدنی تاثیر منفی دارند لغو کنند.

در ادامه گزارش این مرکز آمده است: بحرین از سال 2011 شاهد پس رفت قابل مشاهده ای در زمینه احترام به آزادی های مدنی و سیاسی است و شیوه ای خصمانه در برخورد با فعالان سیاسی و حقوق بشری در پیش گرفته است.

مرکز برد تاکید کرد: محدودیت های اعمال شده بر آزادی تجمع و تاسیس جمعیت ها تاثیر منفی بر جامعه مدنی و سیاسی بحرین دارد و از سوی دیگر اعطای تابعیت بحرینی به اتباع اهل سنت خارجی به صورت بی رویه نیز اقدامی در راستای تغییر ساختار جمعیتی بحرین است که نظام از این روش برای به حاشیه راندن شیعیان استفاده می کند.

این مرکز حقوق بشری در پایان خاطرنشان کرد: بازداشت خودسرانه و شکنجه مردم در بحرین رایج شده و دستگاه قضائی غیر مستقل بحرین نیز به تعهدات خود در زمینه رعایت عدالت پایبند نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha