پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مصطفی گرجی

حوزه/ مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان یزد با اشاره به فعالیت بیش از ۸۰۰کانون فرهنگی مساجد در یزد گفت: بخواهیم یا نخواهیم مخاطب امروزی به دنبال فضای مجازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان یزد پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان یزد که با موضوع ایام فراغت و بیان ماموریت های جدید این کانون ها، در سالن جلسات اداره کل ارشاد یزد برگزار شد با اشاره به فعالیت 810 کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح استان گفت: این کانون ها از اسفند 1371 به عنوان بازوی فرهنگی هنری مساجد و با هدف خارج کردن مسجد از تک بعدی بودن فعالیت خود را آغاز کردند.

وی، مهمترین هدف از تشکیل کانون های مساجد را رسیدن به جامعه انسانی و تربیت انسان های الهی دانست و گفت: کانون ها در طول ایام سال برنامه های مختلفی اجرا می کنند که اوقات قراغت فرصتی مناسب و سکوی پرتاب این کانون ها برای جذب مخاطب است.

حجت الاسلام گرجی با بیان اینکه فرصت ها و تهدیدات زیاد فرهنگی در پیش روی ما وجود دارد که کانون ها باید نسبت به آن ها توجه داشته باشند ابرازداشت: مهمترین فرصت کانون های مساجد پایگاه مردمی بودن آن هاست که باید با تولید بهترین محتواها در قالبهای زیبا از این فرصت نهایت استفاده را برد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان یزد موازی کاری و تداخل کاری نهادهای فرهنگی را مهمترین تهدید در این حوزه دانست و گفت: به دلیل تداخل کاری آسیب زا در زمینه کارهای فرهنگی است که امروز در حوزه فرهنگ نتیجه ای نگرفتیم و باید نهادهای فرهنگی تخصصی شده و در تمام تمرکز خود را بر روی کار تخصصی خود بگذارند.

حجت الاسلام گرجی تاکید کرد: معتقدم باید با هم افزایی با دستگاه های فرهنگی نه با شلوغ کاری و موازی کاری کارها را پیش برد.

وی، بزرگترین ضعف دبیرخانه کانون مساجد را نداشتن هویت در گذشته برشمرد و عنوان کرد: این نهاد در حدود یک ربع قرن در حال فعالیت بود، اما بسیاری از نهادها شناختی نسبت به آن نداشتند، بنابراین در ابتدای حضورم شروع به رایزنی با تمام نهادهای استان کردم و در مرکز نیز با رایزنی هایی که با شورای انقلاب فرهنگی صورت گرفت کانون های فرهنگی در 18 اسفند 96 تصویب شد.

این مسئول فرهنگی ادامه داد: پس از تصویب کانون ها نیاز به بیانیه و تعریف ماموریت بود که در نهایت مقرر شد کانون های مساجد در حوزه کودک، نوجوان و خانواده با رویکرد جذب قشر خاکستری فعالیت کنند همان قشری که به لحاظ اجتماعی پایگاه ثابتی ندارند.

وی، زمان شناسی و مخاطب شناسی را دو اصل اساسی برای اقدامات فرهنگی در شرایط کنونی امروز جامعه عنوان کرد و ابراز داشت: امروزه باید محتوا ها تاریخ تولید داشته، مخاطب محور بوده و به تناسب نیازو تقاضای مخاطب ارائه شوند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان یزد تصریح کرد: بخواهیم یا نخواهیم مخاطب امروزی به دنبال فضای مجازی است و بخش عظیمی از تربیت این مخاطب در این فضا رقم می خورد بنابراین باید تیم قوی محتوا ساز تربیت کنیم تا بتوانیم بهترین محتواها را برای مخاطبان خود فراهم سازیم.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha