جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از برگزاری نشست‌های مختلف با حضور آمران به معروف یاد کرد و گفت: باید هیئت اندیشه‌ورزی در راستای ارائه برنامه‌های جامع به گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر استان قم تشکیل شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی ظهر امروز در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به جایگاه آمران به معروف و ناهیان از منکر نزد خداوند متعال اظهار کرد: این افراد خلیفه خداوند متعال و رسول اکرم(ص) هستند.

وی با بیان اینکه نهادهای مختلف از جمله بسیج، سپاه، نیروی انتظامی، شهرداری و استانداری در سطح استان در شورای امر به معروف و نهی از منکر مشارکت دارند، تصریح کرد: اکنون جمهوری اسلامی در شرایط خاصی قرار دارد چراکه همه افراد در این نظام دارای سلایق و افکار مشابه نیستند و برای مدیریت این سلایق و افکار باید از روش‌های مبتنی بر آموزه‌های دینی استفاده کنیم.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: پایداری دین بر احیای امر به معروف و نهی از منکر وابسته است به همین علت پرداختن به این مسئولیت دینی در شرایط کنونی جامعه اسلامی اهمیت بسیاری دارد.

وی از حمایت قانونی نظام اسلامی از آمران به معروف و ناهیان از منکر یاد کرد و گفت: قم مهاجرپذیر و زائرپذیر است و در هفته 250 تا 300 هزار نفر جمعیت در این شهر رفت و آمد می‌کنند به همین علت باید برنامه جامع و مناسب برای این افراد داشته باشیم تا علاوه بر جلوگیری از ناهنجاری‌ها به دنبال استفاده از فرصت حضور آن‌ها باشیم.

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به اینکه مسئولان و رؤسای ادارات باید نسبت به حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اهتمام داشته باشند، عنوان کرد: این افراد در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش نیز حضور دارند و می‌توانند با مراقبت‌‎های خود قم را به جایگاه اصلی آن برسانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی با بیان اینکه قم از شرایط خاصی نسبت به دیگر استان‌های کشور برخوردار است، اظهار کرد: احیا و ترویج امر به معروف و نهی از منکر نیازمند اهتمام همگانی است به همین علت قم را به 10 منطقه مختلف تقسیم‌بندی کردیم تا بتوانیم فعالیت‌های خود را به صورت ستادی و سازمان‌دهی شده دنبال کنیم.

نماینده سابق مردم قم در مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشست‌های مختلف با حضور آمران به معروف یاد کرد و افزود: باید اتاق اندیشه‌ورزی در راستای ارائه برنامه‌های جامع به گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر استان قم تشکیل شود.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha