پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام اسکندری

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اینکه جلوگیری از برخی ناهنجاری‌ها در قم نیازمند تامین زیرساخت‌های تفریحی مناسبت است، گفت: همگان باید به نیازهای مشروع مردم و زیرساخت‌های لازم توجه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری ظهر امروز در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضت معصومه(س)برگزار شد، دوری از امر به معروف و نهی از منکر را ریشه بسیاری از مشکلات کشور دانست و اظهار کرد: اکنون برای رفع مشکلات و ناهنجاری‌ها باید اهل عمل به این فریضه دینی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه پرداختن به امر معروف و نهی از منکر نیازمند برنامه است، اضافه کرد: شورای امر به معروف نیازمند کمیته‌هایی است که به بررسی اولویت‌ها پرداخته و برای اجرای تصمیم‌گیری‌های لازم اقدام کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اینکه جلوگیری از برخی ناهنجاری‌ها در قم نیازمند تامین زیرساخت‌های تفریحی مناسبت است، مطرح کرد: همگان باید به نیازهای مشروع مردم و زیرساخت‌های لازم توجه داشته باشیم.

همچنین، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز طی سخنانی خاطرنشان کرد: حوزه فعالیت شورای امر به معروف و نهی از منکر بسیار گسترده است به همین علت باید اولویت‌بندی مورد نیاز در این شورا انجام و وظایف دستگاه‌ها تقسیم‌بندی شود.

حمیدرضا شیخ‌الاسلام بر لزوم افزایش ارتباط دولت و ملت تاکید کرد و گفت: اکنون سهم ملت را در فضای محیطی جامعه مشاهده نمی‌کنیم در حالی‌که در گذشته در قالب طرح ناصحین سهم ملت را به خود مردم واگذار کرده بودیم.

در ادامه این نشست، مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم نیز با اشاره به اینکه برنامه‌های عملیاتی باید در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر دنبال شود، تصریح کرد: امروزه مهم‌ترین معروف اشتغال‌زایی و حمایت از کالای ایرانی است که در این راستا شرکت‌های دانش‌بنیان را شناسایی کرده و هر هفته دقایقی از تریبون نماز جمعه را به آن‌ها اختصاص می‌دهیم.

حجت‌الاسلام محمدباقر ولدان از ایجاد میز حمایت از کالای ایرانی در محوطه مصلی قدس به منظور آشنایی مردم قم با دستاوردهای بومی استانی یاد کرد و افزود: در قالب کاروان «ما می‌توانیم» با مشارکت قرارگاه خاتم‌الاوصیا شرکت‌های تعطیل و نیمه تعطیل را شناسایی کرده و برای رفع مشکلات آن‌ها به دنبال اجرایی کردن اقدامات لازم هستیم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha