پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
​نخستین گزارش حقوق بشر درباره وضعیت کشمیر منتشر گردید

حوزه/ در هفتادمین سالگرد انتشار اعلامیه جهانی سازمان ملل، نخستین گزارش حقوق بشر درباره کشور مسلمان نشین و استقلال طلب «کشمیر» توسط این سازمان منتشر گردید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، در هفتادمین سالگرد انتشار اعلامیه جهانی سازمان ملل، این نهاد بین المللی روز گذشته نخستین گزارش حقوق بشر خود را درباره کشور مسلمان نشین و استقلال طلب «کشمیر» که خواستار استقلال از هندوستان و پیوستن به پاکستان از سال 1947 می باشد، منتشر کرد.

صدها نفر از کشمیری روبروی دفتر سازمان ملل متحد در ژنو در سوئیس گرد آمدند و از کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای گزارش تاریخی به شورای حقوق بشر درباره جنایات هند علیه مسلمانان کشمیر قدردانی به عمل آوردند.

علاوه بر هیئت نمایندگان کشمیری که در سی و هشتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد حضور داشت و به تظاهرات پیوستند، یک تظاهرات عظیم مسلمانان و کشمیری ها در جلوی کاخ ملل متحد در ژنو نیز برگزار شد.

پرویز اشرف یک وزیر سابق کشمیری در این باره، گفت: این یک تغییر دلنشین است. ما همیشه عادت داشتیم به اینجا بیاییم و به سکوت سازمان ملل و ظلم و ستم هندوستان اعتراض کنیم؛ اما امروز برای اولین بار آمده ایم که تشکر کنیم.

براساس پیامی که در دفتر سازمان ملل متحد دریافت شد، تجمع کنندگان خواستار تشکیل کمیسیون تحقیقاتی بر اساس درخواست  کمیساریای عالی سازمان  ملل متحد شدند.

این گزارش اذعان دارد که «نیاز فوری به رسیدگی به تخطی ها و نقض حقوق بشر گذشته و در حال وقوع و همچنین اجرای عدالت برای همه کسانی که در هفت دهه گذشته درگیر جنگ و خونریزی در کشمیر بوده اند شد. جنگ هایی که باعث از دست رفتن زندگی ها یا ویرانی های فراوانی شده است.»

سازمان ملل بدون سرو صدا گزارش را منتشر کرد

گفتنی است این گزارش توسط کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در 28 ژوئن، بدون هیچ گونه تبلیغات و تشکیل کنفرانس مطبوعاتی پیش از آن منتشر شد. درماه می سال 2015 نیز انتشار گزارش مشابهی از سازمان عفو بین الملل به سبب سنگ اندازی های هندوستان به مدت 2 ماه به تاخیر افتاد تا اینکه بالاخره در جولای 2015 منتشر گردید. به همین سبب نیز انتظار می رفت که سازمان ملل متحد گزارش خود را سریعا و بدون سروصدا منتشر سازد که کارشکنی های مشابهی از سوی هند صورت نگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha