چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: اصحاب قلم، سنگرنشینان فکر و اندیشه اند و باید در عرصه های فرهنگی با مسلسل قلم به جنگ با جهل بشتابند و پیشرفت و سعادت را در جامعه حاکم گردانند.

به  گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، صبح امروز در جمع مسئولین نشریات پژوهشی حوزه علمیه قزوین به نقش و جایگاه قلم  اشاره کرد و  با بیان این که امروز صاحبان قلم باید بیش از پیش در آثار خود رضای الهی را مدنظر قراردهند، گفت: قلم به جامعه هویت و شخصیت می دهد و اگر در مسیر اهداف رضای الهی  قرار نگیرد خسران به همراه خواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: برخی صاحبان قلم نوشته هایی که منتشر می کنند علاوه بر این که جامعه را به ابتذال فرهنگی سوق می دهد، شبهاتی را نیز در ذهن مخاطبین به خصوص نسل نوجوان و جوان ایجاد می کند، لذا باید مراقب قلم خود باشیم.

 مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: انبیا الهی با قلم اهداف بزرگ خود را برای جهان و بشریت به خوبی تبیین نمودند و امروز قلم نماد فرهنگ یک جامعه است، چرا که روابط اجتماعی، اقتصاد و فرهنگ جامعه وابسته به سلامت قلم است.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: قلم و رسانه در همه ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی تاثیرگذار است و می تواند موجبات رشد و تعالی جامعه را فراهم کند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی بیان کرد: اصحاب قلم، سنگرنشینان فکر و اندیشه اند و باید در عرصه های فرهنگی با مسلسل قلم به جنگ با جهل بشتابند و پیشرفت و سعادت را در جامعه حاکم گردانند.

مدیر حوزه علمیه قزوین به بیان ارزشمند حضرت امام خمینی(ره) در رابطه با اهمیت قلم اشاره و اظهار کرد: امام راحل  در رابطه با قلم می فرمایند «آن قدر که بشر از قلم های صحیح نفع برده است، از چیز دیگر نبرده است، و آن قدر که ضرر کشیده است، از چیزهای دیگر نبرده است. قلم ها و بیان ها با مغزهای مردم رابطه دارند». این بیان نشان می دهد که باید تقوای نوشتن را در آثار و تالیفات خود مراعات نماییم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha