پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله محسنی

حوزه/ رئیس شورای علمای شیعه افغانستان گفت: وظیفه همه علما این است که تمدن و فرهنگ اسلامی را در جهان طراحی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله محسنی از علمای شیعه افغانستان، امروز در همایش علمی تمدن اسلامی با محوریت نقش و رسالت علمای افغانستان، در هتل آفتاب ولایت مشهد با تاکید بر اینکه آینده اسلام بدون تمدن میسر نیست، ابراز کرد: وظیفه همه علما این است که تمدن و فرهنگ اسلامی را در جهان طراحی کنند.

رئیس شورای علمای شیعه افغانستان ادامه داد: اگر در صد سال پیش در مصر و ایران این همایش با این عنوان برگزار می گردید، زندگی سیاسی و اجتماعی فرهنگی مسلمانان عوض می شد. شکست مسلمانان در طول تاریخ از استعمار باعث شد امروز کار جوامع اسلامی به اینجایی که هست، برسد.

آیت الله محسنی با اشاره به اینکه اسلام از همه ادیان در طول تاریخ پیشرو بوده است، گفت: جامعZ المصطفی برای حضور همه علمای صاحب نظر گرایش های مذهبی اسلام در این همایش دعوت کند و همه درباره تمدن اسلامی و آینده آن بحث کنند.

وی افزود: دین اسلام بر همه عناصر مشتمل است و همه آنها در شکل دهی تمدن موثر هستند.

رئیس شورای علمای شیعه افغانستان درباره علمیت قرآن و نگاه تمدنی آن، اظهار کرد: قرآن کریم در آیات خود به علوم تجربی پرداخته است و امروز دانشمندان ایمان دارند که این کتاب آسمانی در چند هزار سال پیش به زیبایی در زمینه علوم تجربی مانند فیزیولوژی مطالبی را بیان کرده است‌.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha