جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تکریم و معارفه

حوزه/ مدیر کل امور شهرستان های مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: با حرکت کند و لاک پشتی نمی توان به دفاع از اهل بیت (علیهم السلام) پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، حجت الاسلام اسماعیل نیا، در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان با اشاره به این آيه «الم نجعل الارض مهادا»، به تشریح نکات تربیتی آن پرداخت.

وی «مهاد» را جمع مهد به معناي فرش، بستر و محل استراحت دانست و توضیح داد: در این آیه به جز اعجاز قرآن كريم، ابعاد ديگري نيز دارد که از ترجمه «مهاد» به مهد فهمیده می شود که تمام مدت حیات این دنيا نسبت به حیات آخرت انسان مانند زمان گهواره بودن نسبت به بيرون گهواره است؛ ایام در گهواره بودن کوتاه و گذراست و اصل حیات بیرون گهواره یعنی آخرت است. پس دنيا مقطعی و موقت است و عمر انسان به سرعت مي گذرد.

مدیر کل امور شهرستان های مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در تشریح «گهواره بودن دنیا» گفت: امام خمینی(ره) فرمودند که «دنیا گهواره است»، بنابراین؛ همان طوری که در گهواره یک سری وسایل بازی وجود دارد، تمام وسایل دنیا نیز ظاهری است که نباید به آن دل بست.   

حجت الاسلام  اسماعیل نیا افزود: موقعیت و منصب ها، فرصتی برای خدمت بیشتر و ابزاری جهت رساندن انسان به خداست که این نوع نگاه، نگاهی دنیایی و مادی نیست.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات  موجود در جامعه و توطئه های دشمنان اشاره کرد و گفت: با توجه به این شرایط؛ طلاب و اساتید باید به انواع تسلیحات علمی و تخصصی مسلح شوند، با مطالعه به تحلیل مسائل پرداخته و اجازه ندهند که دشمنان ذهن مردم را جهت دهند.

مدیر کل امور شهرستان های مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران ابراز کرد: با حرکت کند و لاک پشتی نمی توان به دفاع از اهل بیت (علیهم السلام) پرداخت.

حجت الاسلام اسماعیل نیا در آخرین بخش از سخنان خود به برخی ویژگی های مدیریتی «حجت الاسلام والمسلمین ایوب وردانی» مدیر سابق حوزه علمیه خواهران استان گلستان پرداخت و گفت: ایشان فردی دغدغه مند برای دین، ایثارگر، جهادگر و دارای مدیریتی مولد بودند.

وی همچنین ضمن اشاره به خصوصیات شخصیتی «خانم سیده نفیسه حسینی واعظ» و حضور فعال در سِمت سابق، اظهار امیدواری کرد در مدیریت جدید شاهد ارتقاء جامع و همه جانبه در عرصه های مختلفِ فرهنگی، پژوهش و... بود.

در پایان سخنان حجت الاسلام  اسماعیل نیا، حکم خانم سیده نفیسه حسینی واعظ به عنوان سرپرست مدیریت حوزه علمیه خواهران استان گلستان قرائت و به وی اعطا شد.

همچنین در این جلسه از تلاش های حجت الاسلام والمسلمین ایوب وردانی، مدیر سابق تقدیر شد.

انتهای پیام   

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha