پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خانواده

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث گفت: سیستم آموزشی کشور باید به تبیین صحیح جایگاه حقیقی زن و خانواده برای نسل جدید اهتمام بورزد.

دکتر ابراهیم شفیعی سروستانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که امروزه یکی از مشکلات ما در عرصه مباحث خانوادگی عدم توجه جدی به مقوله آموزش و فرهنگ سازی است، اظهار داشت: باید در سطح مدارس، دبیرستان ها و به خصوص دانشگاه ها نقش مرد و زن و تقاوت جایگاه زن در خانواده به عنوان همسر و یا مادر، برای نسل جدید که مادران و پدران نسل آینده به شمار می رود، به خوبی تبیین شود تا دختران و پسران جامعه ما به درستی با این نقش ها و تفاوت های میان آنها به درستی آشنا شوند.

وی افزود: علاوه بر سیستم آموزشی این عنایت و توجه باید در سطح رسانه های جمعی به خصوص صدا و سیما به عنوان رسانه ملی صورت گیرد چرا که نهادینه کردن مباحث فرهنگی و آموزشی بدون استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه عملاً امکان پذیر نیست.

این محقق و پژوهشگر حوزوی با بیان این که در حال حاضر متاسفانه به زن به عنوان یک کالای جنسی در غرب توجه می شود، گفت: نگاه اسلام به زن نگاه کریمانه و در چارچون شان و جایگاه والای انسانی او به خصوص در کانون خانواده است و ما باید این نگاه و رویکرد را به بچه های نسل جوان که در معرض شبهات هستند به درستی معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه گاهی اوقات احساس می شود که بخشی از جامعه ما متاثیر از فرهنگ و نگاه غربی به مساله زن و خانواده قرار گرفته اند که خود این مساله بحران ها و مشکلات بسیاری را در جامعه امروز ایرانی پدید آورده که از آن جمله افزایش سن ازدواج، افزایش طلاق و حتی ازیاد تجرد دختران و پسران در سنین بالاست.

شفیعی سروستانی همچنین با اشاره به این که نگاه ابزاری و جنسی به زن، صرفاً در ارضای تمایلات جنسی و در مسیر سودآوری بیشتر خلاصه شده، بیان داشت: باید با این نگاه نادرست و ضدانسانی مقابله شود و وضعیت به وجود آمده در غرب مورد نقد و بررسی جدی واقع شود و به خصوص این که مشخص گردد که این نگاه به زن چه ظلم مضاعفی را برای زنان غربی پدید آورده و چه آسیب هایی را برای نهاد خانواده به همراه داشته است.

وی در خاتمه تصریح کرد: نگاه ابزاری به زن در غرب عملاً باعث فروپاشی نهاد خانواده، ازدیاد طلاق و از بین رفتن کانون خانواده گشته و حال آن که با نگاه موضوع شناسانه و طرح مسأله و مطرح کردن آسیب های این نگاه، ما می توانیم جامعه خودمان را به درستی از خطرات غربی شدن و ترویج فرهنگ غربی مصون بداریم.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha