جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مشوق آتش زدن مساجد  در انگلیس، به ۲ سال زندان محکوم شد

حوزه/ مردی که در مطالب متعددی در فیس بوک، مردم را تشویق به آتش زدن مساجد و گرفتن «انتقام» به خاطر حمله تروریستی کنسرت منچستر کرده بود، به دو سال زندان محکوم شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از 5pillarsuk، مردی که در چندین پست اینترنتی در فیس بوک ، مردم را تشویق به آتش زدن مساجد و گرفتن «انتقام» به خاطر حمله تروریستی منچستر در انگلستان کرده بود، به دو سال زندان محکوم شد.

اندرو امری، 45 ساله، یک روز پس از حادثه حمله تروریستی به یک کنسرت در منچستر که تابستان سال گذشته اتفاق افتاد، در صفحه فیس بوکش بیان کرده بود که زمان جنگیدن فرا رسیده و باید از مسلمانان «انتقام» گرفت. وی گفته بود که «مساجد باید به آتش کشیده شوند» و «مسلمانان باید هدف حمله قرار بگیرند». او پس از اعتراف به اینکه مطالبش در فیس بوک منجر به ایجاد نفرت دینی در فضای مجازی شده متهم گردید.

وی در یک پست نفرت محور دیگر نوشته بود: همه جنایتکاران و قاتلان زنجیره ای بریتانیایی! لطفی در حق ما بکنید و روی جامعه مسلمانان تمرکز کنید! امروز یک مسجد بسوزانید تا حس خوبی به شما بدهد!

وی چند روز بعد پس از شکایاتی که به پلیس شده بود دستگیر شد و به خاطر سه فقره اتهام به انتشار یا توزیع مطالب کتبی به قصد ترویج نفرت دینی متهم شناخته شد. براون ویلیامز وکیل مدافع این مرد انگلیسی نیز اعتراف کرده بود که نظرات متهم در فضای مجازی «ناخوشایند» بوده است.

ویلیامز در دفاع از موکلش گفت: در آن زمان وی بسیار مست بوده و پدرش نیز بیماری لاعلاج داشته، به همین خاطر بدون اینکه منطق درستی داشته باشد این مطالب را منتشر کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha