شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
وقف

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان در یک اقدام خداپسندانه با مراجعه به اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان، تعداد ۱۵۵ جلد کتاب نفیس با موضوعاتی همچون فقه، حدیث، سیره اهل بیت(ع)، داستان های مذهبی، کودک و... را به ارزش بیش از ۱۰ میلیون ریال برای توزیع در کتابخانه های بقاع متبرکه سراسر استان وقف کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محمد سلطانی، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان در یک اقدام خداپسندانه با مراجعه به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، تعداد 155 جلد کتاب نفیس با موضوعاتی همچون فقه، حدیث، سیره اهل بیت(ع)، داستان های مذهبی، کودک و... را به ارزش بیش از 10 میلیون ریال برای توزیع در کتابخانه های بقاع متبرکه سراسر استان اصفهان وقف کرد.

این روحانی واقف در سخنانی اظهار کرد: به همان اندازه ای که انسان برای رشد جسمانی و حیات مادی خود نیازمند تهیه خوراک مناسب و همچنین غذا برای جسم خود است، باید برای ارتقای فکر، ذهن، شخصیت و فرهنگ خود نیز خوراک مناسب تهیه کند و کتاب بهترین خوراک روح و روان انسان است.

وی در ادامه خاطر نشان شد: اگر که ما می خواهیم در جامعه ای با مردمانی فرهیخته، سالم، قانون مدار و پیشرفته زندگی کنیم، باید فرهنگ کتابخوانی را بیش از پیش در جامعه خود گسترش دهیم.

استاد علوم قرآنی و حدیث دانشگاه اصفهان در ادامه به نقش و جایگاه فرهنگ غنی وقف در پیشرفت جامعه اشاره کرد و گفت: واقفان نیک اندیش با وقف هایی که انجام داده اند همواره در طول تاریخ محور بسیاری از حرکت های بزرگ فرهنگی، علمی،بهداشت و درمان، اجتماعی و... بوده اند ولی اکنون یکی از نیازهای روز جامعه ما ارتقاع فرهنگ اسلامی و ایرانی است و این افراد خیر و نیکوکار می توانند با وقف کتاب باعث نشر معارف اسلامی، علمی، اجتماعی و... شوند و هم اینکه این عمل نیک اندیشانه آنان موجب ارتقاع علم و فرهنگ در جامعه می شود و هم برای خود باقیات و صالحاتی برجا گذاشته اند.

حجت الاسلام سلطانی در ادامه به نقش اطلاع رسانی و تبلیغ فرهنگ وقف در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: اداره اوقاف و امور خیریه می تواند با استفاده از ابزارهای مختلف برای تبلیغ و اطلاع رسانی فرهنگ وقف در جامعه استفاده کند و فضایی را ایجاد نماید که همه اقشار جامعه با این فرهنگ غنی و تاثیرات آن آشنا شوند.

وی یادآور شد: وظیفه هر فرد مسلمان و شیعه است تا با بسیاری از مباحث مختلف فقهی، شرعی و همچنین سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) آشنا و درباره این مطالب آگاهی لازم و کافی را داشته باشد و این اگاهی از طریق تحقیق و مطالعه به وجود می آید و این امر نشان از لزوم وقف هایی توسط واقفان نیک اندیش در جهت تهیه و وقف کتبی در این زمینه ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha