پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دولت اوتارپرادش در لباس دانش آموزان مدارس اسلامی دست می برد

حوزه/ وزیر امور اقلیت ها در ایالت اوتار پرادش هندوستان اخیرا در جلسه ای اعلام کرده که دولت قصد دارد یونیفرم دانش آموزان مدارس اسلامی در سرتاسر این کشور را تغییر دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از dnaindia، دولت ایالتی اوتار پرادش هندوستان اعلام کرد «لباس» دانش آموزان مدارس اسلامی در سرتاسر این ایالت به زودی تغییر کرده و به یونیفرم یکپارچه تغییر می کند.

درحالی که مسئله نصب مجسمه یکی از الهه های هندو در جلوی مسجد باستانی طالع والی در شهر لاکنو هنوز به نتیجه نرسیده و انتقادات زیادی را به همراه داشته، دولت این تغییرات را اعلام کرده است.

محسن رضا وزیر ایالتی امور اقلیت ها در یک جلسه در خانه حج اعلام کرد: قانون یونیفرم  جدید دانش آموزان در تمامی مدارس اسلامی سراسر این کشور به اجرا گذاشته می شود.

وی گفت که این اقدام در راستای نزدیک  سازی دانش آموزان مسلمان به فضای تحصیلی دولتی هند می باشد.

رضا گفت که بحث برسر چگونگی لباس جدید تنها پس از نظرسنجی از میان والدین، معلمان و مدیران مدارس اسلامی در سرتاسر ایالت انجام خواهد گرفت.

وی مدعی شد که دولت ایالتی اوتارپرادش با ارائه برنامه آموزشی « شورای ملی پژوهش و آموزش تحصیلی» در مدارس اسلامی که اخیرا به اجرا گذاشته شده، قدم های متعددی در راستای ارتقاء تحصیلی و مدرن سازی این مدارس برداشته است. در این برنامه آموزشی جدید دانش آموزان مسلمان در کنار دروس مذهبی و آموزش زبان اردو، دروس متعددی در زمینه علوم کامپیوتر، زبان انگلیسی، ریاضیات و غیره را نیز می آموزند.

وزیر وعده داد که یونیفرم جدید ظاهر مناسب و معقولی داشته و کسی مخالفتی  با آن نخواهد داشت. با این وجود کارشناسان اسلامی در هند بر این باور هستند که این اقدام، حرکتی در راستای دورتر کردن کودکان مسلمان از پوشاک و  البسه سنتی اسلامی می باشد. در حالی که وزیر سخنی از ممنوع سازی احتمالی حجاب یا کلاه کوفی در پوشش جدید به میان نیاورده اما نگرانی ها در این رابطه وجود دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha