جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار عابد

حوزه/ قائم مقام سازمان اوقاف وامور خیریه کشور از تلاشهای ارزشمند مدیر کل سابق اوقاف و امور خیریه استان قزوین قدردانی برای مدیر جدید آرزوی موفقیت نمود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، سردار عبدالرضا عابد در مراسم معارفه و تکریم مدیران سابق و جدید اوقاف و امور خیریه استان قزوین که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، گفت: تمام نیروها و مدیران این مجموعه افرادی انقلابی و پشتیبان ولایت فقیه هستند، این ویژگی باعث پیشرفت امور وقف در جامعه شده است.

وی افزود: مبنای کار در سازمان تیمی، توسعه ارتباط، هماهنگی، ایجاد وحدت، انسجام و دفاع از آرمان های انقلاب، امام راحل و مقام معظم رهبری است و امیدواریم همواره این راه ادامه پیدا کند.

عابد خاطر نشان کرد: وقف در جامعه باید فرهنگ سازی شود، اگر افرادی به دلیل مشکل مالی نمی توانند وقف کنند بتوانند با کمک در جذب وقف در این عرصه مشارکت داشته باشند.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: روحانیت و علماء دینی همیشه یکی از بهترین ابزار قابل اعتماد برای تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام بوده اند و بیان احکام شرعی وقف و لزوم رعایت و توجه آن توسط یک عالم و روحانی دینی معتمد در بین مردم بهترین شیوه ترویجی در این راستا است.

وی اظهار کرد: واقفی که وقفی را به جا گذاشته یا بانی امری خیر می‌شود در تمام پاداشی که افراد در طول تاریخ با استفاده از آن وقف و کار خیر به دست می‌آورند شریک خواهد بود.

وی ادامه داد:  از آنجایی که واقفان با خدا معامله کرده‌اند توقع تجلیل از طرف ما را ندارند، اما طبیعتا تجلیل از برخی از آنها به عنوان در تشویق و فرهنگ سازی بیشتر نیز موثر است.

سردار عابد تصریح کرد: امروزه موقوفات ثمرات فراوانی برای جامعه دارند ولی مشکل این جاست که این اثرات وقف در جامعه گسترده امروز به خوبی به مردم معرفی نشده است.

قائم مقام سازمان اوقاف وامور خیریه کشور خاطرنشان کرد: باید به‌گونه‌ای فعالیت کنیم تا علاوه بر توسعه فرهنگ وقف با اجرای درست قوانین و مقررات ذهنیت‌های منفی که در این خصوص ایجاد شده، برطرف شود تا آن شهد و حلاوتی که در وقف است و موجب توجه گذشتگان به آن شده بود دوباره احیا شود.

وی افزود: توجه هرچه بیشتر مردم و مسئولان نسبت به ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف در جامعه ضروری است و ترویج فرهنگ وقف و شناساندن آن به مردم امری محوری و مهم است.

یادآوری می شود قبل از مراسم معارفه وتکریم قائم مقام سازمان اوقاف وامور خیریه کشور با حجت الاسلام والمسلمین عابدینی دیدار نمودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شهاب IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
    0 0
    سلام در متن خبر به اسم مدیر کل جدید اوقاف قزوین و سوابق وی اشاره ای نشده