جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ابوالقاسمی

حوزه/ مدیر مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی حوزه علمیه قزوین گفت: مرکز فرهنگی و پاسخگویی به پرسش‌های دینی حوزه علمیه استان قزوین با برگزاری برنامه و اجرای سیاست‌های مختلف در راستای دغدغه‌های مقام معظم رهبری توانسته نقش مؤثری را در جامعه هدف داشته باشد .

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی ابوالقاسمی امروز در دیدار با اساتید مدارس علمیه استان قزوین، گفت: امروزه با رشد و پیشرفت دانش و روبه رو شدن با رویدادهای جدید زندگی، سوالات و شبهات بسیاری در حوزه دین و مذهب در ذهن انسان شکل می‌گیرد و برای پاسخگویی به این سوالات و شبهات به منابع و مأخذی معتبری مورد نیاز است.

وی افزود: در آیات قرآن کریم و برخی روایات به این موضوعات نیز اشاره شده و اگر اندکی در سخنان بزرگان دین و مذهب تأمل کنیم، نسبت به معرفی منابع معتبر برای پاسخگویی نیازهای انسان اشاره شده؛ آنجا که به انتخاب مرجع تقلید و انتخاب مرجع اصلح سفارش می‌شود، نشانی از ارزش و اهمیت مسائل دینی و مذهبی و علمی و اعتقادی انسان دارد.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: مراکز فرهنگی و پاسخگویی به پرسش‌های دینی حوزه‌های علمیه در برخی از استان‌های کشور شکل گرفت تا بتواند به بخشی از این پرسش‌ها و نیازهای انسان پاسخ دهد و استان قزوین نیز از این قاعده مستثنی نیست.

حجت الاسلام ابوالقاسمی خاطرنشان کرد: مرکز فرهنگی و پاسخگویی به پرسش‌های دینی حوزه علمیه استان قزوین با برگزاری برنامه و اجرای سیاست‌های مختلف در راستای دغدغه‌های مقام معظم رهبری توانسته نقش مؤثری را در جامعه هدف داشته باشد و برگزاری بیش از 3 هزار برنامه سبک زندگی اسلامی، یکی از این برنامه ها در این مرکز است.

 استاد حوزه علمیه قزوین بیان کرد: فعالیت‌های مربوط به طرح نسیم معرفت همزمان با آغاز مدارس شهر آغاز می‌شود و کارشناسان در مدارس حضور می‌یابند و مباحث دینی و اعتقادی توسط آنها مطرح می‌شود.

وی افزود:  ازسایر فعالیت‌های مرکز، پاسخگویی به سوالات دینی و آموزش خانواده با عنوان «مهارت‌های سبک زندگی اسلامی» از جمله مهارت حل تعارض، حل مسأله، تقویت فرزند و همسرداری به شکل‌های مختلفی است.

حجت الاسلام ابوالقاسمی عنوان کرد: علاوه بر آموزش مهارت‌های سبک زندگی اسلامی، دوره‌هایی را برای مهارت‌های زوجین آغاز کرده‌ایم؛ زوجینی که ازدواج کرده‌اند در این دوره ثبت نام کرده و مهارت‌های زندگی از جمله خانواده موفق به آنها ارائه می‌شود؛ برگزاری سطح ارتقای عمومی و تخصصی برای طلاب از جمله دوره‌هایی است که برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha