پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب

حوزه/ رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: هیچ گوشه ای در دنیا نیست که مورد ظلم نظام سلطه قرار نگرفته باشد و بالاخره روز پاسخگویی فرا خواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به لزوم نامگذاری هفته ای با عنوان «حقوق بشر آمریکایی» گفت: در هفته حقوق بشر آمریکایی قرار داریم، آقای منوچهر متکی در دوره وزارت دکتر ولایتی معاون بین الملل وزارت خارجه بود، در زمینه حقوق بشر خیلی فعال بود و ما با ایشان در زمینه حقوق بشر اسلامی همکاری می کردیم، وقتی خودش وزیر خارجه شد، جلساتی در همین زمینه تشکیل داد و ما را هم  برای حضور در آن جلسه دعوت کرد که به گفت وگو هایی زمینه ساز در رابطه با حقوق بشر اسلامی منتهی شد.

جمهوری اسلامی ایران، یکی از صدها قربانی جنایات آمریکا

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی بیان داشت: مقام معظم رهبری هم فرمایشی داشتند مبنی بر اینکه چنین هفته ای داشته باشیم و به بازشماری جنایات ایالات متحده امریکا پرداخته شود، البته باید به این نکته توجه شود کشور ما با تمام زخم هایی که از دشمنی آمریکا بر تن دارد، تنها یکی از کشور هایی است که مورد ظلم این نظام جنایتکار قرار گرفته است و ملت های بسیاری زخم های عمیقی از این دشمنان انسانیت بر پیکر خود دارند.

روز پاسخگویی فرا می رسد

وی افزود: به هر حال این ظلم ها باید یک جایی مورد بررسی قرار بگیرد و روزی فرا می رسد کشوری که در طول دهه های اخیر، تقریبا همه جای دنیا به بهانه های مختلف جنگ افروزی های خانه مان براندازی به راه انداخته است بالاخره مجبور به پاسخگویی در رابطه با جنایت هایش باشد.

کارنامه سیاه حقوق بشری

حجت الاسلام و المسلمین نواب گفت: این جنایات محدود به منطقه خاصی هم نمی شوند و زمانی در منطقه شرق آسیا از جمله کشورهای ژاپن، کره و ویتنام بودند که مورد ظلم آمریکا قرار گرفتند. در دو دهه اخیر هم شیطان بزرگ به منطقه ما آمده و از افغانستان و شمال پاکستان گرفته تا عراق، سوریه و یمن را به خاک و خون کشیده است و می شود از زندان های خوفناک گوآنتانامو و ابوغریب به عنوان سیاه ترین موارد کارنامه جنایت بار آمریکا نام برد.

سکوت جایز نیست

رئیس هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه های علمیه اظهارداشت:متاسفانه برخی هم احساس می کنند، چون آمریکا ابرقدرت است، باید در مقابلش سکوت کرد، اما نه، ما باید با صدای بلند در مقابل این جنایت ها موضع گیری کنیم. آن هم نه فقط برای ظلم هایی که بر ما و مردم مظلوم ایران رفته است، بلکه بحث ما حقوق بشر است.

 وی گفت: آمریکا باید برای جنایاتی که مرتکب شده پاسخگو باشد. حتی در رابطه با سوزاندن هفتاد خانواده فرقه دیویدیه هم باید جواب پس بدهد. باید با صدای بلند گفت که بزرگترین زندان های تاریخ و بیشترین تعداد زندانی در این کشور وجود دارد و حتی برخی زندانی های خود را در کشتی نگه می دارند.

قانون آزادی حمل سلاح، قانونی ضد بشریت

حجت الاسلام و المسلمین نواب افزود: پلیس آمریکا به مجرد کوچکترین سوء ظن به طرف مردم شلیک می کند. مجاز بودن حمل اسلحه در این کشور خود نکته ای مبنی بر ضدیت این نظام با حقوق بشر است.

وی بیان داشت: کودکان مظلومی که به مدرسه می روند برای چه باید مقابل گلوله های افراد لاابالی قرار بگیرند؟ خانواده ها فرزندان خود را برای تحصیل به مدرسه می فرستند، اما همواره این نگرانی را دارند که یک درگیری در مدرسه پیش بیاید و کودکشان مورد اصابت گلوله قرار بگیرد.

حوزه علمیه باید فعال باشد

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت:این موارد باید پیگیری بشود، عده ای در حوزه علمیه سکوت می کنند و  تلاش دارند حوزه را خنثی جلوه دهند؛ برخی افراد مخالف نظام اسلامی هستند و دل خوشی از نظام و انقلاب و سران کشور ندارند، اما آیا با بشریت هم مشکل دارند که در مقابل جنایات آمریکا کلمه ای بر زبان نمی آورند؟

شروع ظلم همزمان با تاریخ این کشور است

وی خاطرنشان کرد: صدها جنگ در طول قرن گذشته توسط آمریکا بر جهان تحمیل شده است. البته بنای این نظام جنایتکار بر روی ظلم نهاده شده است و از همان ابتدا هم به ساکنان بومی آمریکا رحم نکردند. بعد ها هم که کودتاهایی در سراسر جهان تدارک دیدند و از شیلی و مصر گرفته تا ایران دولت های را برانداختند و افراد دست پرورده خود را به قدرت رساندند.جای تاسف اینجاست که همه این جنایت ها هم به نام حقوق بشر انجام می شود و برای چنین حقوق بشری که از دستانش خون می چکد، متاسف هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha