پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دانشجویان مسلمان در ونکوور نرم افزار «محل یابی غذای حلال» طراحی کردند

حوزه/ جمعی از دانشجویان مسلمان در دانشگاه سایمون فریزر کانادا، اقدام به طراحی نرم افزاری با نام «حلال من» برای محل یابی و سازماندهی خدمات غذای حلال در محوطه ونکوور بزرگ کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از the-peak، جمعی از دانشجویان دانشگاه «سایمون فریزر» در کانادا، نرم افزاری کاربردی برای گوشی های همراه به منظور «محل یابی و سازماندهی خدمات غذای حلال» در محوطه ونکوور بزرگ کرده اند. نرم افزار «حلال من» که در اوایل ماه ژوئن راه اندازی شده به مشتریان غذاهای حلال و رستوران های اسلامی برای یافتن محصولات حلال راه نمایی می رساند.

هر رستوران یا غذاخوری شخصا توسط یکی از اعضای تیم به عنوان حلال تایید شده است و برنامه برای مواردی که ممکن است محصولات غیرحلال مانند الکل و گوشت خوک نیز وجود داشته باشد توضیحاتی دارد.

هدف از ایجاد این نرم افزار که قابلیت نصب بر روی گوشی های همراه هوشمند را دارد، دسترسی  بهتر اعضای جامعه اسلامی به محصولات و رستوران های حلال اعلام شده است.

مصطفی آذربار، یکی از اعضای تیم مهندسی این نرم افزار می گوید: وقتی به شهر مسافرت می کنم، به محض  اینکه نرم افزار را باز کنم، با یک اشاره انگشت می توانم یک رستوران حلال پیدا کنم. این نرم افزار ارتباط خوبی میان مشتریان محصولات حلال و فروشندگان آن ها برقرار می کند.

وی افزود: با افزایش جمعت مسلمانان در آمریکا، درخواست ها برای چنین نرم افزاری بالا رفته است.

آذربار که رئیس و بنیانگذار باشگاه فناوری کارآفرینان دانشگاه می باشد در مصاحبه با خبرنگاران افزود: ما از هر کسی که در جامعه اسلامی می شناختیم در این باره نظرخواهی کردیم و بیش از 300 ایمیل در این باره به دست ما رسید. در نهایت به این نتیجه رسیدیم که ضرورت فراوانی برای این پروژه وجود دارد.

نرم افزار کاربردی «حلال من» یکی از 6 نرم افزار برتر برای دریافت جایزه سرمایه گذاری شد. درحالی که این پروژه در حال حاضر به طور شخصی سرمایه گذاری شده، ایجادکنندگان آن به دنبال سرمایه گذار خارجی هستند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha