جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 455031
۱۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
فرزانه

حوزه/ یکی از علمای برجسته منطقه ارسباران در آذربایجان شرقی به دلیل کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین حاج میرزا علی فرزانه، یکی از علمای برجسته منطقه ارسباران در آذربایجان شرقی روز گذشته به دلیل کهولت سن دار فانی را وداع گفت که به همین مناسبت نماینده ولی فقیه در استان و همچنین نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری طی پیام‌های جداگانه ‌ای این ضایعه را تسلیت گفتند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز در پیام خود آورده است: خبر درگذشت عالم وارسته حجت الاسلام والمسلمین فرزانه، موجب تأثر و تألم گردید. این ضایعه را به خانواده محترم فرزانه و به ویژه آیت الله هاشم‌زاده هریسی عضو محترم مجلس خبرگان رهبری صمیمانه تسلیت عرض می ‌کنم و از خداوند متعال برای آن فقید سعید غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان عزیز صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم ‌زاده هریسی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در پیامی درگذشت مرحوم میرزا علی فرزانه را تسلیت گفت و اظهار داشت: خبر ارتحال حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج میرزاعلی فرزانه ادیب دانشمند، خوش ذوق و خوش بیان، عالم با تقوا و فضیلت، روحانی فاضل و برجسته، سنگ صبور دردمندان و یار و یاور بیماران نیازمند و پدر معنوی برخی از موسسات و جمعیت های خیریه مهم تبریز، موجب تأثر و تأسف عميق قلبي اینجانب و همة كساني شد كه ارزش وجود با بركت خیران نیکوکار و حامیان صدیق موسسات خیریه را به خوبی مي‌شناسند.

توفیق خدمت به جامعه اسلامی و حمایت همه جانبه از بزرگترین، خالص ترین و پاک ترین مؤسسات خیریه عام المنفعه و مردمی کشور در تبریز و دستگیری و حمایت از خانواده های مستمند و آبرومند تبریز با روش نیکو و آبرومندانه آنهم به صورت افتخاري و في سبيل الله از باقیات الصالحات آن بزرگ مرد بود.

مرحوم حجت الاسلام والمسلمین فرزانه پس از عمری پر خیر و برکت و نشر علوم اسلامی و خدمت به دردمندان و مستمندان جامعه دعوت حق را لبیک گفت و  به پیشگاه پروردگارش عروج نمود و به رحمت واسعه الهی پیوست. خاطره گفتاری از او دارم جهت تنبّه ذکر می کنم که گفت: «از دنیا سیر شده ام» دوستانش گفتند این حرف را مزن گفت: اگر این سخن بد باشد چرا فاطمه زهرا علیها السلام گفت: « اِلهی عَجِّلْ وَفاتی سَریِعاً ».

وی ادامه داد: اینجانب فقدان و درگذشت این روحانی فاضل و باتقوا و مردمی را به جامعه روحانیت، همه مردم شریف تبریز و سراب، دوستداران و علاقمندان آن مرحوم، جامعه خیرین تبریز و اعضای جمعیت‌ها و موسسات خیریه به ویژه خاندان مكرّم ایشان، همسر داغدار و فرزندان برومندش و کلّاً به خاندان فرزانه تسلیت گفته و از خداوند متعال برای آن بزرگ مرد و عالم با فضیلت علوّ درجات و شفاعت اهل بیت و برای خانواده محترم آن مرحوم صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

گفتنی است، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج میرزاعلی فرزانه یکی از علمای برجسته منطقه آذربایجان شرقی بود که به پدر معنوی برخی از مؤسسات و جمعیت های خیریه تبریز معروف بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha