پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: حوزه علمیه باید در زمینهٔ مسائل دینی و فرهنگی نقش مادر و محوری داشته و کمک حال سایر نهادهای فرهنگی و مذهبی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در نشست با مسئولان حوزه علمیه استان، با اشاره به رسالت حوزویان در جامعه امروز، اظهار کرد: باید آموخته‌های ما در حوزه علمیه به داخل فضای جامعه آمده و استفاده شود.

وی با بیان اینکه طلاب و روحانیان توان عکس‌العمل و واکنش مناسب در مقابل رویدادهای جامعه را دارند، ادامه داد: ما باید با تهاجم فرهنگی دشمن مقابله‌به‌مثل کرده و در این زمینه  یاری دهنده   سایر دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و مذهبی باشیم.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: حوزه علمیه باید نقش مادر نهادهای فرهنگی و مذهبی را داشته باشد؛ به این معنا که از بالا به مسائل دینی نگاه کرده و فعالیت کند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به رسالت خطیر حوزویان در اجرایی کردن فرایض الهی امر به معروف و نهی از منکر، گفت: همه طلاب و روحانیان باید نسبت به این واجب الهی احساس تکلیف و مسئولیت ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به حدیث «قِیلَ مَا السَّدَادُ؟ قَالَ: دَفْعُ الْمُنْکرِ بِالْمَعْرُوفِ»، به تشریح راهکارهای عملی اجرایی شدن امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و افزود: از امام حسن(ع) سؤال شد سَداد و درستی چیست؟ فرمود: پس زدن بدی با خوبی.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: کار درست این است که منکرات را به‌وسیله معروفات کنار بزنیم؛ یعنی افراد را به سمت کارهای خوب سوق دهیم تا از کارهای بد دوری کنند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: دانشگاه‌ها در استان ما دچار محرومیت شدید فرهنگی هستند و خدمات فرهنگی مناسبی از سوی نهادهای فرهنگی به آن‌ها ارائه نمی‌شود.

وی تصریح کرد: اگرچه نهادهای فرهنگی نظیر نهاد نمایندگی ولی فقیه در داخل دانشگاه‌های استان فعال هستند؛ اما از قبل نهادهای فرهنگی استان خدمت فرهنگی چندانی به دانشگاه‌ها ارائه نمی‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha