پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ خالد النعمانی خطیب جمعه نجف اشرف

حوزه/ شیخ خالد النعمانی امام جمعه موقت نجف اشرف در خطبه نماز جمعه گفت: بسیج مردمی عراق یک نهاد رسمی وابسته به فرماندهی نیرو های مسلح است و این نهاد غصه ای در گلوی دشمنان عراق باقی خواهد ماند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ خالد النعمانی امام جمعه موقت نجف اشرف در خطبه نماز جمعه، گفت: بسیج مردمی عراق یک نهاد رسمی وابسته به فرماندهی نیرو های مسلح است و این نهاد استخوانی در گلوی دشمنان عراق باقی خواهد ماند.

از طرف دیگر شیخ النعمانی برای نیرو های مسلح که برای گرفتن انتقام شهدای دیالی و کرکوک وارد عملیات شده اند، دعا کرد.

امام جمعه موقت نجف اشرف تصریح کرد: آمریکا که برای حمله به ایران برنامه ریزی می کند، باید مدت طولانی فکر کرده و مسائل را بررسی کند؛ چرا که منطقه خواهد سوخت. اسرائیل با موشک های حزب الله بمباران و نابود می شود و پایگاه های آمریکایی در عراق نیز از موشک های بسیج مردمی به دور نخواهد بود.

شیخ النعمانی در خصوص بحران خلیج فارس و حملات تجاوزگرانه به یمن، مقاومت و پایداری ملت یمن را در برابر بمباران عربستان سعودی ستود و از سکوت جامعه بین المللی در برابر این تجاوز که فاجعه انسانی بزرگی را برای ملت یمن به بار خواهد آورد، انتقاد کرد.

وی همچنین استمرار تجاوز رژیم آل خلیفه به ملت بحرین و اقدام انگلیس را در آموزش پلیس بحرین با اسلوب های مختلف برای سرکوب ملت صبور بحرین محکوم کرد.

امام جمعه موقت نجف در خطبه دینی به نقش امام جعفر صادق (ع) در بنای مکتب فقهی شیعه اهل بیت(علیهم السلام) پرداخت و گفت: امام صادق(ع) علی رغم ظلم و ستم منصور عباسی حاکم آن زمان، از حکومت ظالم پیروی نکرد؛ چرا که شریعت اسلامی این مسئله را نمی پذیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha