جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی در خطبه نماز جمعه کربلا به شدت از آشوب اخلاقی که در سطح شهر در جریان است، انتقاد کرد و نسبت به خروج امور از کنترل هشدار داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه کربلا که در حرم مطهر امام حسین(علیه السلام) ایراد شد، گفت: گاهی شاهد آشوب در انسان هستیم و این سؤال را مطرح می کنیم که چه کسی مسئول برطرف کردن این آشوب و چه کسی آغازگر آن است؟ آیا حکومت مسئول است یا نهاد های دیگر و یا خانواده؟ چرا توجهی به تربیت و ساختن انسان نمی شود.

وی افزود: این حق ما است که به دنبال ابزاری باشیم که موجب پیشرفت انسان شود و این یک مسئله سیاسی نیست، بلکه وظیفه انسان است.

حجت الاسلام و المسلمین صافی ادامه داد: سخنرانی ها کافی نیست و باید فضایی ایجاد شود که سطح توانایی و شایستگی انسان را بالا ببرد.

نماینده آیت الله سیستانی تصریح کرد: می خواهیم که پلیس راهنمایی رانندگی را به اجرای قانون تشویق کنیم امّا متأسفانه پلیس با رفتار عشیره ای در اجرای قانون مواجه می شود که در این صورت پلیس هراسان می ماند؛ چراکه او خواسته که قانون را اجرا کند، اما با شخصی مواجه شده که او را با عشیره تهدید کرده است؛ آیا اینها همان عشایر اصیلی هستند که در حفظ کشور نقش داشته اند؟

وی افزود: امروز کار به کشتار و خونریزی کشیده می شود و در زمینه آموزش و تعلیم نیز شاهد احترام متقابل میان معلم و دانش آموز نیستیم.

امام جمعه کربلا با اشاره به اینکه امروز شاهد آشوب در خیابان و بازار هستیم و چیزی به نام احترام پیدا نمی شود، از حکومت، نهاد ها، مدرسه و خانواده خواست به مسئولیت خود عمل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین کربلایی ادامه داد: ما خطرناک بودن این مسئله را بیان می کنیم و باید کار را از خانواده شروع کرد و به اخلاق نیکو و پایبندی به ارزش ها و اخلاق روی آورد.

وی در پایان گفت: اوضاع اخلاقی نابه سامان و اخلاقیات مورد تهدید است و همگی باید برای جلوگیری از خروج امور از کنترل همکاری کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha