جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 455153
۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
کاردینال کاتولیک تقویت کننده روابط مسلمانان و مسیحیان، درگذشت

حوزه/ جان لوئیس توران، کاردینال کاتولیک و از شخصیت های برجسته واتیکان که سال ها نقش مهمی برای توسعه روابط میان ادیانی مسیحیان و مسلمانان ایفاء کرد، در سن ۷۵ سالگی بر اثر بیماری پارکینسون درگذشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از رویترز، یک کاردینال کاتولیک و از شخصیت های برجسته واتیکان که سال ها نقش مهمی برای توسعه روابط میان ادیانی مسیحیان و مسلمانان ایفاء کرد، در سن 75 سالگی درگذشت.

واتیکان علام کرد، جان لوئیس توران، کاردینال فرانسوی و وزیر خارجه سابق واتیکان و همچنین ریاست شورای گفتگوی میان ادیانی درگذشت. 

توران در سال های 1991 تا 2003 در منصب وزات امورخارجه واتیکان قرار داشت. وی در سال 2007 ریاست دفتر گفتگوی ادیان را به عهده گرفت که شامل روابط کلیسا با مذاهب دیگر از جمله اسلام می شد. توران در دنیای اسلام کشیش محترمی شناخته می شد.

توران کسی بود که در 13 مارس 2013، از بالکن روبروی میدان سنت پیترز، انتخاب پاپ فرانسیس را اعلام کرد. او یکی از مخالفان شدید حمله آمریکا به عراق بود و بارها واشنگتن را به خاطر لشگرکشی به این کشور مورد انتقاد قرار داده و تهاجم آمریکا به عراق را یک «جنایت بزرگ علیه صلح» خطاب کرده بود.

وی سال ها از بیماری پارکینسون رنج می برد و سرانجام روز پنج شنبه در ایالات متحده جان سپرد؛ او با وجود بیماریش تا آخر عمر به عنوان سرپرست شورای گفتگوی ادیان واتیکان باقی ماند.

* سفرهای کاردینال توران به قم

گفتنی است کاردینال توران طی چند سفر به ایران و به ویژه شهر قم دیدارهایی با مراجع عظام تقلید داشته است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha