پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
زیست شناس مسلمان، جایزه نخست رقابت بین المللی عملی را به خود اختصاص داد

حوزه/ یک مسلمان مالزیایی دارای دکترای زیست شناسی ، در رقابت های بین المللی علمی «فیم لب»، در میان ۲۷ نفر رتبه نخست «رابط علمی جهانی» را به خود اختصاص داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، یک زیست شناس مسلمان مالزیایی، جایزه بهترین «رابط علمی جهان» را به خود اختصاص داد.

دکتر سیتی خیریه محمد حنیفه، زیست شناس مسلمان به خاطر عملکرد استثنایی، در یازدهمین رقابت بین المللی عملی «فیم لب» در میان 27 نفر بهتر، رتبه نخست «رابط علمی جهانی» را کسب کرد.

دکتر خیریه درباره کسب این مقام به خبرنگاران گفت: من میدانستم که بسیاری از مسلمانان مالزی برای موفقیت من دعا کرده اند و می خواستم که برنده شوم.

وی افزود: به نظرم من بردم، زیرا متفاوت بودم. من سعی کردم احساسات انسانی تماشاگران را تحت تاثیر قرار دهم. قضات گفتند که رفتار آرام و مقتدرانه من بوده که باعث شده انتخاب شوم.

این استاد دانشگاه مسلمان، عضو هیات علمی دانشکده زیست شناسی دانشگاه علوم مالزی در طی این رقابت های علمی به خاطر ارائه علمی در تشخیص بیماری های عفونی با استفاده از نشانگرهای زیستی با نام «یافتن قاتل مخفی» تماشاچیان و قضات مسابقه را تحت تاثیر قرار داد.

در این جشنواره بین المللی علمی شش روزه که در «چلتنهام» در بریتانیا برگزار می شد، شرکت کنندگان موظف بودند یک ارائه سه دقیقه ای درباره یک موضوع علمی صحبت کنند.

لازم به ذکر است مسابقات بین المللی «فیم لب» هم اکنون در 30 کشور مختلف سرتاسر اروپا، آسیا و آفریقا برگزار شده و هرساله صدها دانشمند شانس خود را به عنوان «رابط علمی برجسته» امتحان می کنند. تاکنون بیش از 7 هزار محقق و دانشمند در این مسابقه علمی شرکت کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha