جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید موسی حسینی کاشانی

حوزه/ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری نخستین جشنواره ملی سرود رضوی در قم خبر داد.

سید موسی حسینی کاشانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت، ابراز داشت: همچون سال های گذشته محوریت برنامه های ملی این دهه با سه استان خراسان رضوی، قم و فارس است و در همین خصوص از بیست و چهارم تیرماه به مدت ده روز در این استان ها ، ویژه برنامه هایی از میلاد حضرت معصومه(س) تا ولادت آقا امام رضا(ع) برگزار می شود.

وی افزود: مراسم افتتاحیه این برنامه ها با محوریت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) و با حضور مقامات کشوری و استانی برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین بیان داشت: در همین ایام ما در قم میزبان اولین جشنواره ملی سرود رضوی هستیم که از سلسله برنامه های بنیاد بین المللی امام رضا(ع) برگزار می شود و از سراسر کشور بیش از 130 اثر به دبیرخانه جشنواره واقع در قم رسیده است.

وی با اشاره به این که در همین جشنواره 20 گروه به اجرای زنده می پردازند، گفت: مسابقات مربوط به این جشنواره پنج شنبه 28 تیرماه آغاز می شود و روز جمعه نیز مراسم اختتامیه و اهدای جوایز برگزار می گردد.

حسینی کاشانی همچنین افزود: یکی دیگر از برنامه های ویژه دهه کرامت که با همکاری آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار می شود، مراسم شب شعر با حضور حجت الاسلام و المسلمین سعیدی، تولیت حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که یکی از برنامه های جدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تلاش در زمینه افزایش سرانه فرهنگی در قم است، گفت: خوشبختانه در همین راستا تفاهم نامه ای میان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با استاندار قم در حال آماده شدن است که سهم وآورده وزارت و استانداری در آن مشخص شده و خروجی این تفاهم نامه انشاالله ارتقای سرانه فرهنگی در استان خواهد بود.

وی اضافه کرد: به زودی با سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به قم این تفاهم نامه امضا شده و ان شاءالله زمینه و بستر رشد و تحول فرهنگی در قم را مهیا خواهد کرد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha