پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
قاسمعلی خدابنده-مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی

حوزه/ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت تقویت تعامل میان آموزش و پرورش و حوزه علمیه، هدایت دینی، فکری و سیاسی دانش آموزان را از برکات حضور روحانیون در مدارس دانشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، به نقل از پایگاه دبیرخانه ستاد همکاری ها، قاسمعلی خدابنده، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، امروز در آیین افتتاحیه دوره آموزشی ویژه طلاب وظیفه در آموزش و پرورش، در اردوگاه شهید گمنام مشهد، گفت : خوشبختانه ارتباط و تعامل خوبی میان حوزه علمیه و آموزش و پرورش شکل گرفته که این تعامل می‌تواند امکان استفاده از ظرفیت های متقابل دو نهاد را فراهم آورد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: خوشبختانه ارتباط و تعامل خوبی میان حوزه علمیه و آموزش و پرورش شکل گرفته که این تعامل می‌تواند امکان استفاده از ظرفیت های متقابل دو نهاد را فراهم آورد.

وی در ادامه افزود: عملکرد و جایگاه روحانیت در جامعه فقط  محدود به ترویج دین نیست بلکه تحقیق در حوزه علوم دینی و تعمیق و نهادینه سازی ارزش های دینی در اجتماع نیز از جمله این عملکرد هاست.

خدابنده اظهار کرد: بحث تهذیب، اخلاق، ترویج فرهنگ دینی، حق طلبی و مبارزه با ظلم و همچنین روشنگری و جلب اعتماد نسبت به مسائل دینی از جمله مواردی است که روحانیون و طلاب می توانند با حضور در آموزش و پرورش برای مقاطع مختلف دانش آموزی بیان کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: همه باید تلاش کنیم بستر لازم برای تحقق سه خواسته مهم مقام معظم رهبری از جوانان و نوجوانان فراهم گردد. طلاب وظیفه نیز در سطح آموزش و پرورش باید زمینه هدایت دینی فکری و سیاسی دانش آموزان را فراهم سازند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha