جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست خبری همایش علمی« سیره امام رضا(ع)»

حوزه/ بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی(نمایندگی قم) با مشارکت دبیرخانه انجمن های علمی حوزه و مراکز پژوهشی، همایش علمی« سیره امام رضا(ع)؛ آموزه ها و کارکردها» را هم زمان با آغاز دهه کرامت در قم برگزار می نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، نشست خبری اطلاع رسانی برنامه های همایش علمی«سیره امام رضا(ع)؛ آموزه ها و کارکردها» امروز با حضور مسئولان برگزاری همایش و اصحاب رسانه در سالن کنفرانس ساختمان انجمن های علمی حوزه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرسول هاجری، مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه در ابتدای این نشست، گفت: برگزاری همایش علمی «سیره امام رضا(ع)، آموزه ها و کارکردها» برای شناخت زوایای پیدا و پنهان سیره و فرهنگ امام هشتم(ع) در دهه کرامت، از جایگاه مهمی برخوردار است.

وی افزود: یکی از وجه تمایز این همایش با سایر همایش هایی از این دست، رویکرد علمی و تخصصی آن است، چرا که با مشارکت انجمن های علمی حوزه انتظار می رود همایش از قوت علمی خوبی برخوردار باشد.

مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه خاطر نشان ساخت: این همایش بزرگ و مهم با مشارکت دو نهاد بزرگ علمی کشور، یعنی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی و حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: همکاری این دو نهاد علمی و مبارک کشور بعد از این همایش نیز ادامه خواهد داشت و اولین اجلاسیه مشترک بین روسای انجمن های علمی حوزه و مسئولان بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، با برگزاری 19 نشست تخصصی در مشهد برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام علی راد، رئیس بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی شعبه قم نیز در ادامه این نشست خبری با اشاره به اهداف برگزاری این همایش، گفت: احیای امر اهل بیت(ع) و نشرآموزه های رضوی در جامعه، اولین و مهم ترین هدف برگزاری این نشست خواهد بود و برای نیل به این هدف از همه ظرفیت ها استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: احیای امر اهل بیت(ع) توسط بنیاد پژهش های اسلامی آستان قدس رضوی تنها در مقام شعار و نظریه نبوده و در مقام عمل و واقعیت نیز وجود داشته است؛ به گونه ای که پژوهش و نشر حدود 300 اثر به زبان های مختلف درباره سیره و شخصیت امام رضا(ع) توسط این بنیاد گویای این هدف است.

حجت الاسلام راد افزود: برگزاری نشست های علمی درباره معارف رضوی از دیگر فعالیت های علمی این بنیاد در راستای احیای امر اهل بیت(ع) در جامعه بوده است.

وی گفت: برگزاری همایش علمی ملی و بین المللی توسط بنیاد به صورت مستقل یا مشارکتی از دیگر فعالیت های این بنیاد است که همایش علمی«سیره امام رضا(ع) آموزه ها و کارکردها» با مشارکت انجمن های علمی حوزه از جمله این همایش هاست.

حجت الاسلام مطهری دبیر علمی همایش علمی« سیره امام رضا(ع)؛ آموزه ها و کارکردها» نیز در سخنانی با جایگاه والای امام رضا(ع) در میان سایر مسلمانان پرداخت و گفت: جایگاه والای امام هشتم(ع) در میان مسلمانان برکسی پوشیده نیست، اما متاسفانه تا کنون آن گونه که شایسته و بایسته است، به این شخصت والا پرداخته نشده و ابعاد مختلف سیره آن حضرت همچنان پوشیده است و لازم است به این ابعاد گوناگون پرداخته شود.

وی افزود: رساندن معارف رضوی به جامعه علمی و عموم مردم امروزه بسیار مهم است و می توان گفت ایجاد دغدغه نشر معارف و آموزه های رضوی در میان نخبگان حوزوی از اهداف مهم این همایش خواهد بود.

خاطر نشان می شود: بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی(نمایندگی قم) با مشارکت دبیرخانه انجمن های علمی حوزه و مراکز پژوهشی، همایش علمی« سیره امام رضا(ع)؛ آموزه ها و کارکردها» را هم زمان با آغاز دهه کرامت، در تاریخ 24 تیرماه97 در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار می نماید.

 

 

۳۱۳/۳۲

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha