جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان تاکید کردند: پروژه آمریکایی اسرائیلی در سوریه در برابر پایداری، ثبات و دستاورد های محور مقاومت رو به نابودی است و آنچه در جنوب سوریه جریان دارد، پیروزی ارتش سوریه و شکست آمریکا، اسرائیل و هم پیمانان آن است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه لبنان اشاره کردند: پروژه آمریکایی اسرائیلی در سوریه در برابر پایداری، ثبات و دستاورد های محور مقاومت رو به نابودی است و آنچه در جنوب سوریه جریان دارد، پیروزی ارتش سوریه و شکست آمریکا، اسرائیل و هم پیمانان آن است.

سید فضل الله: صلح طلبان جهان در برابر سیاست های آمریکا بایستند

حجت الاسلام و المسلمین سید علی فضل الله در خطبه های نماز جمعه بیروت  از تلاش هایی که برای بازگشت آوارگان سوریه از سوی مقامات سیاسی و امنیتی انجام می گیرد، تشکر و قدردانی کرد.

وی اشاره کرد: بعد از اینکه آمریکا تصمیم جنایتکارانه خود را برای جلوگیری از صادرات نفت ایران اعلام کرد، بحران ایران و آمریکا رو به افزایش گرفته است.

سید فضل الله ادامه داد: مقامات ایرانی نیز در پاسخ به سیاست آمریکا در محاصره اقتصادی گفته اند که اگر ایران نتواند نفت خود را صادر کند، هیچ کس نخواهد توانست این کار را انجام دهد، لذا اگر این روند ادامه یابد انفجار گسترده ای در منطقه به وقوع می پیوندد.

وی از کسانی که خواهان صلح جهانی هستند خواست که در برابر سیاست آمریکا که نتیجه ای جز آشوب و نا آرامی در جهان ندارد، بایستند و کشور های حاشیه خلیج فارس از همه بیشتر متضرر خواهند شد.

شیخ شریفه: راه و روش شیعیان نپذیرفتن ظلم است

شیخ حسن شریفه دبیرکل اوقاف مجلس اسلامی شیعیان لبنان در خطبه نماز جمعه گفت: راه و روش شیعیان نپذیرفتن ظلم است و بیشتر شهیدان آن در مبارزه علیه متجاوزین صهیونیستی و برداشتن بار ظلم از دوش شیعه به شهادت رسیده اند و اصول آنان منافع ملی، همزیستی مشترک و وحدت ملی است.

وی ادامه داد: ما از زمان سید عبد الحسین شرف الدین گرفته تا امام موسی صدر و عصر حاضر در راه دفاع از وطن از همه چیز گذشتیم.

شیخ شریفه در خصوص مسئله فلسطین گفت: بعد از اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی در سال 1948 میلادی، دیپلماسی عربی برای قانع کردن غرب در خصوص حق بازگشت فلسطینی ها به سرزمین خود وارد عمل شد، امّا اکنون چه چیزی تغییر کرده است که نیازمند یک دیپلماسی هستیم که برخی کشورهای عربی را در خصوص به حق بودن مسئله فلسطین و آزادی فلسطین قانع کند.

شیخ دعموش: آنچه در جنوب سوریه در جریان است شکست آمریکا و اسرائیل است

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه های نماز جمعه گفت: پروژه آمریکایی اسرائیلی در سوریه در برابر پایداری، ثبات و دستاورد های محور مقاومت رو به نابودی است و آنچه در جنوب سوریه جریان دارد، پیروزی ارتش سوریه و شکست آمریکا، اسرائیل و هم پیمانان آن است.

وی تاکید کرد: اسرائیل اولین کسی است که در جنوب سوریه شکست خورد و به ناتوانی خود در حمایت از تروریست ها در منطقه اعتراف کرد.

شیخ دعموش اشاره کرد: اسرائیل طی مدت گذشته به همراه ستیزه جویان تروریست و هم پیمانان منطقه ای و بین المللی سعی کرده وضعیت منطقه را تغییر داده و ستیزه جویان را در مرز ها و مناطق مرزی مستقر کند، امّا در ادامه این راه با شکست مواجه شد.

شیخ حبلی: کشور های حاشیه خلیج فارس همسو با ترامپ نشوند

شیخ صهیب حبلی در خطبه های نماز جمعه حملات تبلیغاتی منفی که به ویژه از سوی دشمن اسرائیلی علیه ارتش لبنان صورت می گیرد را محکوم کرد و گفت: ارتش به به وظیفه خود در دفاع از حاکمیت و استقلال لبنان در کنار مقاومت و ملت ادامه می دهد.

وی دستاورد های میدانی ارتش سوریه و هم پیمانان آن را که توانستند بخش زیادی از استان درعا و حومه های آن آزاد کنند و به مرز های اردن برسند، ستود و اشاره کرد: این دستاورد راهبردی، تمامی طرح های اسرائیل را در جنوب با شکست مواجه خواهد کرد.

شیخ حبلی تصریح کرد: موضعی که رئیس جمهور ایران اتخاذ کرده است، ترامپ را وادار به عقب نشینی از تصمیمات خود می کند.

وی از کشور های حاشیه خلیج فارس خواست از طریق بازی با قیمت نفت شریک محاصره آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران نشوند؛ چرا که این مسئله تأثیر منفی روی کشور های آنها خواهد داشت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha