پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام فاطمی نسب

حوزه/ مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین گفت: خطیب نماز جمعه مسئول قرارگاه فرهنگی هر شهرستان است، و لذا همه اقدامات فرهنگی و اجتماعی باید با هماهنگی ائمه جمعه صورت بگیرد تا اثربخش باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام روح الله فاطمی نسب در جمع اعضای ستاد نماز جمعه شهرنرجه از توابع شهرستان تاکستان گفت:  تقوا گوهر گمشده جوامع بشری است،  و امروز بسیاری از آفات ها، آسیب ها و نارسایی های فرهنگی و اجتماعی که گریبان گیر مسلمانان شده به دلیل ضعف تقواست و اگر انسان در خلوت و جلوت خدا را بر خودش حاکم بداند، به وظیفه اش به درستی عمل خواهد کرد.

وی افزود: سنگر نماز جمعه یکی از عوامل گسترش تقواست. امام جمعه به واسطه اقامه نماز در ارتباط با خداست و تریبونش، تریبون نماز است و لذا از هوای نفس و منافع شخصی و جناحی دور می باشد.

حجت الاسلام فاطمی نسب تصریح کرد: عبادات برای انسان نشاط می آورد، این در حالی است که بشر امروز به واسطه فشارها و نابسامانی های اجتماعی و فرهنگی از نظر بهداشت روحی و روانی رنج می برد، اما اگر انسان دل خویش را به خدا بسپارد و به ذکر خدا مشغول شود، آرامش و اطمینان پیدا می کند.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین تصریح کرد:  خطیب نماز جمعه مسئول قرارگاه فرهنگی هر شهرستان است، و لذا همه اقدامات فرهنگی و اجتماعی باید با هماهنگی ائمه جمعه صورت بگیرد تا اثربخش باشد.

حجت الاسلام فاطمی نسب خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیازهای واقعی جامعه را احساس و با آگاهی کامل و بر حسب نیاز، هر سال را نامگذاری می کنند، لذا ائمه جمعه به عنوان نماینده روحانیت و نماینده نظام باید لبیک گوی رهبر معظم انقلاب باشند و به تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری بپردازند.

خطبه های امام جمعه قزوین روشنگرانه وبصیرت آموز است

 وی در پایان گفت: انصافا نعمت ارزشمند حجت الاسلام والمسلمین عابدینی را باید در شهردارالمومنین قدر دانست، چرا که امام جمعه قزوین همیشه در تریبون نماز جمعه مطالب روشنگرانه وبصیرت آموزی را برای مردم بیان می کند و مسئولین استان و مدیران دستگاهای اجرایی استان باید منویات نماینده مقام معظم رهبری را نصب العین تمام برنامه های خود قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha