جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهادت امام صادق (ع)

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین از برگزاری مراسم محوری سالروز شهادت امام صادق(ع) با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، در مسجد شیخ الاسلام قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، عصر شنبه، در جلسه هماهنگی برنامه های سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در حوزه علمیه قزوین گفت: امام صادق (ع) در عصر و زمانی زندگی می کردند که علاوه بر حوادث سیاسی، یک سلسله حوادث اجتماعی و پیچیدگی ها و ابهامات فکری نیز پدیدار شده بود، لذا لازم بود تا امام(ع) جهاد خود را در این جبهه آغاز کند.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد:  آن حضرت شاگردان زیادی را در تمام رشته های علمی مرسوم در آن زمان پرورش داد که هر کدام از آن ها در تاریخ و تمدن اسلامی آثار ارزنده و ماندگاری را خلق کرده اند.

وی با بیان این که باید برای شناساندن مکتب امام صادق(ع) به جوانان و تقویت و برگزاری باشکوه مراسم عزاداری گام های ارزشمندی را برداریم، افزود: فرهنگ و چگونگی و اهداف ولادت ائمه اطهار(ع) نیاز به تبلیغات و اطلاع رسانی بیشتری دارد، چرا که هدف برنامه های ائمه معصومین(ع) شناخت آنهاست.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی به برنامه های سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اشاره و بیان کرد: طبق هماهنگی به عمل آمده در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) برنامه های ویژه از سوی طلاب و اساتید حوزه علمیه قزوین در مدارس علمی برگزار و حرکت دسته جات عزاداری به سوی گلزار شهدا برنامه ریزی شده است.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: در سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) مردم ولایتمدار استان قزوین میزبان آیت الله سید احمد خاتمی، در مسجد شیخ الاسلام خواهند بود. همچینن دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، دیدار با نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری و سخنرانی در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه شهرستان تاکستان بخش دیگری از برنامه های سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha