پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید علی مهدی نژاد - سمنان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان سمنان با اشاره به اینکه در انتقاد از شرایط داخلی کشور سیاه نمایی نشود، تصریح کرد: باید در انتقاد از شرایط و اوضاع داخلی امروز کشور به‌دوراز یاس و ناامیدی و با تقویت بارقه امید در دل‌ها و اذهان عمومی گام برداریم و در انتقاد نباید کاری کنیم تا میدان در اختیار ضدانقلاب‌ها قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی مهدی نژاد، پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از مبلغین شهادت امام صادق (ع) به میزبانی دفتر مدیریت حوزه علمیه استان سمنان، با اشاره به شهادت رئیس مذهب جعفری و ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت امام صادق (ع)، اظهار داشت: ظلم و ستم‌های بنی‌عباس و بنی‌امیه در طول دوران حکومت خود بسیار زیاد بود و ائمه معصومین (ع) را بسیار اذیت کردند و ائمه معصومین (ع) با ظلم و ستم‌های حاکمان وقت بسیار شکنجه شدند.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با اشاره به نقش امام صادق (ع) در گسترش اسلام تصریح کرد: اسلام با زحمات و برنامه‌های امام صادق (ع) گسترش و توسعه پیدا کرد و احادیث و علومی که از اسلام در حال ترویج است مدیون و مرهون زحمات امام صادق (ع) بوده است.

وی با بیان اینکه مبلغین باید با طرح و برنامه‌ریزی دقیق تبلیغی وارد عرصه تبلیغ شوند، افزود: باید با برنامه‌ریزی درست و دقیق در حوزه تبلیغی بتوانیم تأثیرات و نتایج زحمات تبلیغی خود را به دست بیاوریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی نژاد با تأکید بر ترویج و توسعه و گسترش منابع پایدار نظیر وقف در جامعه خاطرنشان کرد: فرهنگ موقوفات فرهنگی درست و به‌جا در جهت ایجاد منابع پایدار بوده است که امروز برکات و ثمرات فرهنگ وقف به‌خوبی در جامعه نمود پیداکرده است و تبلیغ در جهت ترویج و توسعه فرهنگ وقف لازمه کار مبلغین شهادت امام صادق (ع) است.

وی با اشاره به شرایط و اوضاع داخلی کشور و مباحثات سیاسی که در جلسات و محافل مختلف مطرح می‌شود، گفت: تا زمانی که یک شخص اهل مطالعه درست نباشد نمی‌تواند در حوزه‌ای درست، جامعه و بدون نقض اظهارنظر کند و روشنگری سیاسی در حوزه شرایط و اوضاع داخلی امروز کشور بدون مطالعه و علم داشتن در آن حوزه میسر نمی‌شود.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با اشاره به سخن حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند «در انتقاد باید نقد منصفانه مدنظر منتقدین باشد و از تخریب دوری شود»، افزود: این سخن حضرت آقا بیانگر اهمیت حوزه نقد است و باید در نقد و انتقاد با رعایت شرایط آن، مسئله مدنظر را نقد کنیم.

وی با اشاره به اینکه در انتقاد از شرایط داخلی کشور سیاه نمایی نشود، تصریح کرد: باید در انتقاد از شرایط و اوضاع داخلی امروز کشور به‌دوراز یاس و ناامیدی و با تقویت بارقه امید در دل‌ها و اذهان عمومی گام برداریم و در انتقاد نباید کاری کنیم تا میدان در اختیار ضدانقلاب‌ها قرار گیرد و امروز روحانیت هادی راه همه آحاد جامعه با هر فکر، سلیقه و حزب و دیدگاهی هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha