پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شهید رمضانپور

حوزه/ برای پیشبرد امور نظام اسلامی پر تلاطم و فعال بود. هر جایی که به وجودش احتیاج داشتند حاضر می شد. در بحبوحه تظاهرات ضد رژیم پهلوی، سرش بر اثر ضربه مامورین شکست، آرزوی شهادت داشت و عاقبت همان شد که می خواست.

 خبرگزاری «حوزه»، در ایام جنگ تحمیلی وقتی به او می گفتند: باید درس های حوزوی ات را بخوانی و رفتن به جبهه برایت لازم نیست، می گفت: امروز آبروی اسلام و قرآن در خطر است.

روحانی شهید حسینعلی رمضانپور اهل روستای چاری امیرکلای بابل و متولد سال 1346 بود. در مدرسه به عنوان قاری قرآن، مراسم صبحگاهی را اجرا می نمود. سال اول دبیرستان بود که پایش به مناطق جنگی باز شد. پس از بازگشت از جبهه دیپلمش را گرفت و در کنکور سراسری نیز پذیرفته شد اما علاقه درونی اش به معارف اسلامی او را حجره نشین مدرسه علمیه بابل نمود.

شعاع اخلاقیات شهید

در کودکی به همراه پدر مومنش، صبح را با تلاوت قرآن آغاز می کرد و عصر ها نیز با قرآن ارتباط برقرار می کرد. به افراد جامعه به خصوص والدینش خیلی احترام می گذاشت. اهل نماز شب بود و به تزکیه نفس اهمیت می داد. گاهی برای کمک خانواده کارگری می کرد و در همان حال روزه هم می گرفت. به بهداشت و نظافت خیلی اهمیت می داد.

طلبه انقلابی

برای پیشبرد امور نظام اسلامی پر تلاطم و فعال بود. هر جایی که به وجودش احتیاج داشتند حاضر می شد. در بحبوحه تظاهرات ضد رژیم پهلوی، سرش بر اثر ضربه مامورین شکست.

جنگ تحمیلی برایش خیلی مهم بود و دوست داشت پیوسته در جبهه بماند. می گفت: امروز آبروی اسلام و قرآن در خطر است. شش بار در جمع رزمندگان حاضر شد. یکبار در ایام سرد و برفی به کردستان رفت و فرماندهی یک گردان را به عهده گرفت. خودش می گوید: در کردستان از طرف ضد انقلاب مورد حمله قرار گرفتیم، ولی مقاومت رزمندگان و امداد الهی مانع پیروزی دشمن شد.

حضورش در کردستان شش ماه طول کشید و در آن مدت به سبب ناامنی . صعب العبور بودن راهها نتوانست هیچ گونه ارتباطی را با خانواده اش برقرار کند.

نوشته اند که آرزوی شهادت داشت و عاقبت همان شد که می خواست. اواخر جنگ و در اردیبهشت سال 67 در منطقه شلمچه و مقارن با روز شهادت امیرالمومنین (علیه السلام) آسمانی شد.

نثار ارواح شهدا صلوات

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سارا عباسپور IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    0 0
    دایجون من یک شهید هست ما باید راه شهیدان را ادامه دهیم
  • سارا عباسپور IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    0 0
    اوا از همه بگم دایجون من یک شهید است و حال یک خانواده شهید را درک میکنم امید دارم همه مردم ایران راه شهیدان را ادامه دهند
  • خدیجه رمضان پور IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 0
    خیلی هم عالی ،ولی بعضی مطالب را اشتباه درج شده است لطفا تحصیح ش کنید