جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مقتدایی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه روحانیت رسالت ارشاد مردم را بر عهده‌ دارد، گفت: روشنگری توطئه‌های دشمنان از وظایف روحانیون است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، در جمع روحانیون اصفهان، در مقبره آیت‌الله کلباسی ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت امام صادق علیه السلام  اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله‌العظمی کلباسی بین علم و زهد و ورع جمع کرده بود، هم عالم، هم عارف و هم عابد بود، دعای باران ایشان در تخت فولاد معروف است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: مرحوم آیت‌الله کلباسی با مرحوم آیت‌الله سید شفتی اصفهانی رفیق بودند و هم مباحثه بودند، هردو به‌عنوان مرجع دینی در اصفهان بدون اختلاف سال‌ها حضور پیدا کردند و یکی در مسجد حکیم و یکی در مسجد سید به امر تدریس علوم حوزوی می‌پردازند.

وی خطاب به فضلا و روحانیت گفت: الحمدلله قدم در راهی گذاشتید که می‌توانید وظیفه ارشاد مردم را بر عهده بگیرید، بر اساس آیات قرآن دو رسالت مهم بر عهده روحانیت و طلاب است، نخست تعلم و تفقه در دین است و زمانی که این مهم را موفق شد، رسالت تبلیغ و تعلیم احکام دین را بر عهده دارد که قرآن با تعبیر انذار مردم  از آن باد می کند .

آیت‌الله مقتدایی با بیان اینکه انذار و ارشاد مردم در سطح جامعه رسالت خطیر و بزرگی است که طلاب و روحانیت انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: پیامبراکرم (ص) بر این رسالت یک قید گذاشته‌اند و آن فید این است که اگر کسی برای رضای خدا  تفقه در دین کند  و سپس برای رضای خدا به مردم  تعلیم دهد  اجری برابر 70 پیغمبر را دارد.

وی با بیان اینکه اجر هدایت و راهنمایی مردم به این اندازه بالا است پس برای هدایت صبر نکنید تا مردم به سمت شما بیایند، بلکه شما به‌طرف آن‌ها بروید، گفت: در روایتی هست در روز قیامت کسانی بر روی منبرهایی از نور قرار دارند که نه جزو شهدا و نه انبیا هستند ولی آن‌ها به جایگاه  این گروه  غبطه می‌خورند و این افراد کسانی هستند که مردم را هدایت کرده و به سمت خدا سوق داده‌اند و کاری می‌کنند که مردم با اطاعت از احکام خداوند، خداوند بندگانش را دوست بدارد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور اضافه کرد: روایتی از امام حسن عسکری(ع) است که رسیدگی به یتیمان در اسلام بسیار ثواب دارد، اما رسیدگی و هدایت به یتیمی که به دلیل منقطع شدن از امام زمانش (عج) یتیم  هست جایگاهی چند ده برابر دارد که این رسالت جز بر روحانیت نیست.

وی با بیان اینکه شما روحانیت باید با عشق به امر هدایت مردم بپردازید و در این راه غافل نشوید، این نعمت بزرگی است که توفیق شده و به دست ما افتاده، اذعان کرد: امروزه با این دشمنی‌هایی که در ابعاد مختلف چون فرهنگی و اقتصادی علیه نظام جمهوری می‌شود رسالت روحانیت خطیرتر است زیرا باید بیشتر ارشاد و انذار کنند.

آیت‌الله مقتدایی با بیان اینکه روحانیت باید مانع توطئه‌های دشمنان علیه انقلاب و اسلام شود و با اقناع کردن مردم مانع از ایجاد اغتشاشات مردم و بدخواهان علیه نظام شوند بنابراین روشنگری وظیفه روحانیت است، افزود: اتحاد ملت ایران رمز پیروزی ما از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون بوده و این اتحاد رمز استمرار انقلاب است، این اتحاد باید در حوزه‌های علمیه هم وجود داشته باشد و یک حرف از حوزه‌های علمیه شنیده شود، بنابراین هرگونه اختلاف میان طلاب و روحانیون پسندیده نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha