جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
موسوی اصفهانی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری به مشکلات اقتصادی کشور پرداخت و گفت: اگر امروز نتوانیم از وزرای اقتصای کشور سؤال کنیم پس کی و کجا باید نمایندگانی که برای دفاع از حقوق مستضعفین در مجلس حضور دارند به این وظیفه رسیدگی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه استان همدان، عصر امروز در مدرسه آیت الله آخوند در مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) نبود رهبر را اصلی ترین مشکل انقلاب های منطقه دانست و گفت: مردم مصر همانند جمهوری اسلامی انقلاب کردند، اما چون پشتوانه آنها امامت و ولایت فقیه نبود در کمتر از یک سال با شکست مواجه شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: مقبوله عمر بن حنظله حدیث معروفی از امام صادق(ع) است که در مباحث مهم فقه و اصول مانند تعارض ادله و ولایت فقیه مورد استفاده قرار گرفته است و زیر بنای فکری انقلاب اسلامی جهانی است.

مدیر حوزه علمیه همدان افزود: شرایط برای خیلی از فقها فراهم نشد که این زیر بنا را شرح دهند و زمینه فرهنگی را در حوزه علمیه فراهم کنند و برای اجرا مردم را دعوت به استقامت کنند، اما امام خمینی(ره) توانست این مساله را انجام دهد.

وی به مشکلات اقتصادی کشور پرداخت و گفت: اگر امروز ما نتوانیم از وزرای اقتصای کشور سؤال کنیم پس کی و کجا باید نمایندگانی که برای دفاع از حقوق مستضعفین در مجلس حضور دارند به این وظیفه رسیدگی کنند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر مقام معظم رهبری روز اول با شرایطی، اجازه مذاکره را صادر نمی کردند مسئولان مربوط این جریان ارز و گرانی و بی تدبیری ها را به گردن حضرت آقا می انداختند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: اکر این اتفاق می افتاد می گفتند ما می خواستیم علی رغم خروج آمریکا با بقیه کشور ها کار کنیم اما بعضی ها اجازه نداند.

وی به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: حضرت آقا در جواب ترامپ که گفت برجام را پاره می کنیم فرمودند ما برجام را آتش خواهیم زد، اما بعضی از مسئولان گفتند این یک قرارداد بین المللی است و این امکان ندارد، اما امروز می بینیم که پس از گذشت چند سال مسئولان به حرف و تحلیل سال های گذشته مقام معظم رهبری رسیده اند.

وی، نمایندگان شجاع را نیاز امروز جامعه توصیف کرد و گفت: اگر مجلس شجاع بود همانند آیت الله مدرس از مسببان این اوضاع سؤال می کردند.

آیت الله موسوی اصفهانی، اطاعت از امر ولی فقیه را واجب دانست گفت: هنگامی که حضرت آقا حدود اصلی را ترسیم می کنند، امت باید بشنوند و مسئولان نیز باید با تمام وجود آن را اجرا کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان گفت: وقتی مقام معظم رهبری می فرماید به کشورهای اروپایی اعتماد ندارم، مسئولان باید حواس خود را جمع کنند و بیانات معظم له را دقیق و مو به مو اجرا کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha