جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سالاری مکی

حوزه/ دبیر بنیاد عفاف و حجاب خراسان شمالی گفت: همزمان با هفته حجاب و عفاف امسال افزون بر ۱۰۰ ویژه‌برنامه محوری از سوی دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و مذهبی در استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، ظهر امروز در نشست خبری هفته حجاب و عفاف، با گرامیداشت بیست و یکم تیرماه، سالروز واقعه مسجد گوهرشاد و روز حجاب و عفاف، اظهار کرد: بنیاد عفاف و حجاب خراسان شمالی از یک سال پیش به‌ صورت مردم‌ نهاد راه‌اندازی شده و با رویکرد محتوا محور برای هم‌افزایی نهادهای دولتی و فرهنگی در زمینهٔ حجاب و عفاف فعالیت می‌کند.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب خراسان شمالی با بیان اینکه محوریت و رویکرد این بنیاد برای گسترش حجاب و عفاف در جامعه فعالیت‌های ایجابی و اقناعی است، اضافه کرد: اهمیت بیشتر به غیرت و حیا پشتوانه بحث عفاف و حجاب بوده و سیاست بنیاد هم کار محتوایی و مردمی در این راستا است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با تأکید بر پرهیز از کار جزیره‌ای در زمینهٔ عفاف و حجاب، خاطرنشان کرد: پارسال با هم‌افزایی و هماهنگی دستگاه‌های مختلف و نهادهای مردم‌نهاد، در بحث فعالیت‌های مردمی و محتوایی جزء پنج استان برتر کشور بودیم و تلاش می‌شود این روند امسال هم تداوم داشته باشد.

وی تصریح کرد: باید درزمینهٔ عفاف و حجاب کار شبکه‌ای و تیمی و تشکیلاتی انجام داده و از فعالیت‌های جزیره‌ای و نمایشی اجتناب کنیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه با بیان اینکه امسال در هفته حجاب و عفاف بیش از 100 برنامه محوری با عاملیت دستگاه‌های مختلف استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: یکی از این برنامه‌ها برگزاری همایش بزرگ حافظان حریم خانواده است که یکشنبه بیست و چهارم تیرماه هم‌زمان با سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر در بجنورد برگزار می‌شود.

وی راه‌اندازی کمپین در بحث گفتمان سازی حجاب و عفاف، اجرای مسابقه طراحی عروسک‌های محجبه، نقاشی حجاب و عفاف، مسابقات کتاب‌خوانی با محوریت کتاب «ترگل»، برپایی کارگاه‌های آموزشی حجاب و عفاف در نهادهای مختلف و ... را برخی از برنامه‌های هفته حجاب و عفاف در استان ذکر کرد.

گفتنی است، در بیست و یکم تیرماه ۱۳۱۴ مردم مشهد در اعتراض به اقدامات حکومت رضاخان برای کشف حجاب در مسجد گوهرشاد تجمع کردند، با حضور قوای نظامی این تحصن به‌شدت سرکوب و بیش از هزار و 600 نفر کشته و زخمی شدند.

به همین مناسبت شورای فرهنگ عمومی کشور، بیست و یکم تیرماه را به‌عنوان روز عفاف و حجاب نام‌گذاری کرده و برنامه‌های هفته حجاب و عفاف از نوزدهم تا بیست و پنجم تیرماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha