جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طلبه

حوزه/ معاون آموزش مدرسه علمیه فاطمیه(س) خواهران خرم آباد از پذیرش ۷۰ طلبه جدید در این مدرسه خبر داد .

خانم باقری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با اشاره به این که هم اکنون 125 طلبه در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند، گفت: این تعداد طلبه در پایه های 1 تا 5 مشغول فراگیری دروس حوزوی هستند .

وی با اشاره به اینکه امسال نیز 70 طلبه در سطح 2 حوزه در این مدرسه پذیرش خواهند شد، خاطر نشان کرد: پذیرش در مدرسه علمیه فاطمیه(س) خرم آباد به دو صورت حضوری و غیر حضوری انجام خواهد شد و علاقمندان ورود به حوزه می توانند بر حسب شرایط  زمانی خود در این دوره ها ثبت نام نمایند.

معاون آموزش مدرسه علمیه فاطمیه(س) خرم آباد، ظرفیت پذیرش در دوره حضوری در این مدرسه را 35 نفر و همچنین پذیرش طلبه برای دوره غیرحضوری را هم 35 نفر اعلام کرد.

باقری در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون 160 طلبه در سطح 2 حوزه از مدرسه علمیه فاطمیه(س) خرم آباد فارغ التحصیل شده اند، یادآور شد: اکثر مبلغان فارغ التحصیل هم اکنون در ادارات و نهادهای اجرایی، محافل قرآنی، جلسات خانگی بانوان، هیئات مذهبی و حسینیه های ویژه بانوان مشغول تبلیغ و تبیین آموزه های دین مبین اسلام و سیره اهل بیت(ع) هستند.

وی در پایان با بیان اینکه حضور خواهران مبلغه در سطح جامعه موجب تحکیم آموزه های دینی و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه خواهد شد، گفت: امید می رود مبلغان با سعه صدر و اخلاص و دلسوزی در راستای گسترش معنویات و رشد فضائل اخلاقی در بین خانواده ها رسالت تبلیغی خود را انجام دهند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • گل نرگس IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    0 0
    سلسله کتاب­ های روش‏ شناسی سخنرانی دینی روش‏ شناسی سخنرانی دینی(1) سال‏ های متمادی، موضوع مهمی همچون، چیستی، چرایی و چگونگی خطبه و خطبه خوانی به دلایل مختلف، مورد غفلت قرار گرفته و بسیاری از سخنرانان به خواندن خطبه‏ های کلیشه‏ ای و تکراری عادت کرده‏ اند. بی‏ توجهی به خطبه آنقدر در میان بعضی سخنرانان شایع است که حتی گاهی خود سخنران آنچنان که باید توجهی به الفاظ و مضامینی که قرائت می‏ کند ندارد چه رسد به مخاطب. کتاب روش‏ های خطبه خوانی با ایجاد تنوع و جذّابیت در نوع خطبه‏ خوانی و ارائۀ نگاهی نو به بحث خطبه، به انواع، اجزاء، شرایط و شیوه‏ های قرائت خطبه، حس‏ های مختلف هنگام قرائت خطبه، انواع جملات و عبارات متصل به خطبه و در نهایت به خطبه‏ های 14معصوم، ماه مبارک رمضان، محرم الحرام و... می‏ پردازد. روش‏ شناسی سخنرانی دینی(2) یکی از دغدغه‌‌های مهم مبلغان، یادگیری چگونگی ذکر مصیبت و یا همان روضه‌خوانی(نه مداحی) در پایان سخنرانی است و نیز انتظار عموم مردم از آنها، شنیدن روضه‌‌های دلنشین و زیبا بوده و هست. به تجربه ثابت شده است که مبلغان و سخنورانی می‌توانند در عرصۀ تبلیغ موفق‌‏تر عمل کنند که بتوانند خوب روضه بخوانند، این در حالی است که ضعف روضه‏ خوانی در میان برخی مبلغان، مسئلۀ قابل کتمانی نیست. کتاب روش‏ های روضه خوانی در سه بخش چیستی، چرایی و چگونگی به تعاریف، انواع، اقسام روش‏ ها، اصول و فنون روضه خوانی می‏پردازد. در این کتاب بیش از 30 شیوه‏ ی جذاب و متنوع پرورش روضه، به همراه نمونه‏ های اجرایی آن به تفصیل مورد بحث قرار گرفته است. روش‏ شناسی سخنرانی دینی(3) بسیاری از مبلغان در رابطه با این که چگونه می‏توان محتوای سخنرانی را به شکلی تأثیرگذار چینش کرد سردرگم بوده و سؤالات متعددی را پیرامون چگونگی تقدم و تأخر مطالب در سخنرانی مطرح می‏ کنند. کتاب روش‏ های چینش و پرورش محتواکه سومین مجلد از سلسله کتاب‏های روش‏ شناسی سخنرانی دینی به شمار می‏ رود، روش‏ های جامعی را برای تنظیم، چینش و پرورش و حتی تولید محتوا ارائه می‏ دهد. چینش و پرورش محتوا یکی از مباحث مهم و ضروری در روش شناسی سخنرانی دینی به شمار می‏ رود. کتاب مذکور از دو زاویه به چینش و پرورش محتوا توجه دارد: الف)چینش مقدماتی که شامل چینش بر اساس اجزاء سخن و جلسات سخنرانی است.ب) چینش تکمیلی که شامل چینش بر اساس قالب
  • فضه IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    0 0
    کتاب "روش های ایجاد انگیزه" منتشر شد کتاب روش های ایجاد انگیزه حوزه/ کتاب «روش های ایجاد انگیزه» از سری کتاب های روش های سخنرانی دینی به قلم مسعود سلمه ای و از سوی معاونت تبلیغ حوزه های علمیه به چاپ رسید. به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «روش های ایجاد انگیزه» از سری کتاب های روش های سخنرانی دینی به قلم مسعود سلمه ای و از سوی معاونت تبلیغ حوزه های علمیه منتشر شد. بر اساس این گزارش، امروزه با وجود جاذبه های بیرونی و ضعف انگیزه های معنوی، مخاطبان ما به سختی حاضر می شوند در جلسات سخنرانی بنشینند و به سخنان سخنران گوش دهند. یکی از مباحث مهم در روش شناسی سخنرانی دینی ایجاد انگیزه در مخاطب است. کتاب روش های ایجاد انگیزه که چهارمین مجلد از سلسله کتاب های روش شناسی سخنرانی دینی می باشد در سه بخش «روش های ایجاد انگیزه ی ابتدائی»، «روش های ایجاد انگیزه میانی» و «روش های ایجاد انگیزه پایانی» به مباحث ایجاد انگیزه می پردازد؛ روش هایی که هرکدام تأثیر ویژه ای در ایجاد رشد و ارتقاء انگیزه مخاطبان خواهند داشت.