جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آیت الله غیاث الدین طه محمدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان در آیین افتتاح طرح «میثاق طلبگی» حوزه علمیه کردستان گفت: کسی که در این زمانه طلبه می شود و به دنیا و مادیات پشت پا می زند خود نوعی معجزه به شمار می آید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، طرح «میثاق طلبگی» شامگاه سه شنبه با حضور آیت الله غیاث الدین طه محمدی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان همدان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، مدیر حوزه علمیه استان کردستان، حجت الاسلام نادر رنجبر و... در مدرسه علمیه حضرت امام صادق علیه السلام شهرستان قروه افتتاح شد.

در این طرح که با حضور بیش از 65 طلبه جدید الورود استان کردستان آغاز گردید، امام جمعه همدان با تبریک به طلاب جدید، اظهار داشت: امام جعفر صادق علیه السلام در دوران حیات پربار خویش بیش از 4 هزار شاگرد داشت که هر یک از شاگردان حضرتدر یک رشته متخصص بودند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه سخنان خود با اشاره به حادثه هفتم تیر و شهادت شهید بهشتی، تاکید کرد: امام خمینی(ره) در زمان حیات خویش درباره این شخصیت بزرگ انقلاب اسلامی فرمودند که بهشتی برای ما یک ملت بود.

آیت الله طه محمدی در ادامه با اشاره به اینکه عصر حاضر، عصر مادیات است و انسان از خداوند دور شده است، بیان داشت: در زمان قدیم بت پرستی در بیشتر کشورها بوده است و اکنون نیز نوعی دیگر از بت پرستی در دنیا رایج شده است و آن پول پرستی و عرق به مال دنیا می باشد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه خداوند به شما جوانان این سعادت را عطا کرد که در حوزه علمیه حضور پیدا کنید، افزود: در این دوره که معیار انسانیت پست و مال شده است، طلبه شدن نعمتی خدادادی است که نصیب هر کسی نمی شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: در روایات بسیاری آمده است که در آخرالزمان مردم همانند بت پرستان عهد کهن، پول پرست و دنیوی شده اند، لذا شمایی که اکنون در این مکان به عنوان طلبه و سرباز آقا امام زمان (عج) حضور دارید باید به خود ببالید.

آیت الله محمدی اظهار کرد: متاسفانه امروزه مردم از معنویات دوری گرفته اند و به سمت مادیات سوق پیدا کرده اند و به افراد دیندار و خداجو بی احترامی و توهین می کنند.

امام جمعه همدان ادامه داد: کسی که در این زمانه طلبه می شود و به دنیا و مادیات پشت پا می زند خود نوعی معجزه به شمار می آید، لذا جوانی که در این شرایط و وضعیت به حوزه ورود پیدا کند، نباید چشم بسته باشد.

وی خطاب به طلاب جوان و جدید الورود گفت: اگر خدایی ناکرده کسی از روی نادانی یا شیطنت به شما طعنه زدند که چرا وارد حوزه شده اید، محکم پاسخ بدهید و با جواب های خود فرد توهین کننده را قانع و روشن نمایید.

آیت الله محمدی با اشاره به اینکه طلاب با دو هدف وارد حوزه می شوند، اظهار داشت: اولین هدف از ورود به حوزه این است که طلبه می داند که دنیایی دیگر نیز وجود دارد و انسان هرگز نمی میرد و هدف دوم این است که طلبه با ورود به حوزه می خواهد خود را از عذاب قبر و قیامت نجات دهد.

وی ادامه: طلبه ای که به حوزه علمیه ورود پیدا می کند به دنبال آن است که به گناه کشیده نشود، یعنی اینکه هدف طلبه از ورود به چنین مکان دینی اول نجات خود و سپس نجات دیگران است، زیرا خداوند متعال می فرمایند، کسی که یک نفر را نجات دهد ملتی را نجات داده و زنده کرده است.

امام جمعه همدان در پایان سخنان خود  خطاب به طلبه های جدید الورود گفت: امروز باید همه در برابر توطئه های دشمنان نظام و انقلاب بسیار هوشیار باشند.

براساس این گزارش، در ادامه این برنامه، مراسم نوحه خوانی  و دعای توسط توسط حاج علی اصغر دریایی، مداح اهل بیت علیهم السلام انجام گرفت.

گفتنی است، طلاب جدید الورود نماز مغرب و عشاء را به امامت حجت الاسلام نادر رنجبر؛ مدیر مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام اقامه نمودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha