جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
۱

حوزه/ آیت الله نمازی، شورای نگهبان را ضامن جمهوریت و اسلامیت نظام خواند و تصریح کرد: با توجه به اینکه فندانسیون نظام اسلامی ایران برپایه خون شهدا پایه گذاری شده است، باید در حفظ آن بیش از پیش تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، شامگاه سه شنبه، در دیدار با مسئول  و سرناظران دفتر نظارت شورای نگهبان شهرستان کاشان، با بیان این که انتخابات در جمهوری اسلامی ایران با دیگرن نظام های سیاسی دنیا تفاوت های اساسی دارد، گفت: در نظام های سیاسی دنیا شرایطی که در انتخابات جمهوری اسلامی ایران گذراده می شود، وجود ندارد.

وی، با بیان اینکه رهبر در نظام اسلامی باید فردی عادل، فقیه، شجاع، مدیر، مدبر و دارای بینش سیاسی اجتماعی و رئیس جمهور نیز باید معتقد به نظام  اسلامی و قانون اساسی باشد، افزود: رئیس جمهور در نظام اسلامی، براساس سوگندنامه اش باید حافظ  مذهب  و منافع ملی باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه انتخابات دستاوردهای زیادی دارد، اظهار کرد: در انتخابات افراد مورد آزمون قرار می گیرند و مردم نیز متوجه می شوند که چه کسانی را باید انتخاب کنند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه براساس قانون اساسی بر سلامت انتخابات نظارت می کند، نقش این شورا را در برگزاری انتخابات بسیار تعیین کننده و استراتزیک دانست و افزود: برهرشهروندی در جمهوری اسلامی ایران واجب است برای حسن اداره کشور در صحنه انتخابات نقش داشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه حوزه های علمیه باید در انتخاب فرد اصلح مردم را راهنمایی کنند، افزود: هدایت های امام راحل و مقام معظم رهبری سالم ترین انتخابات را تاکنون در کشورمان رقم زده است

آیت الله نمازی، شورای نگهبان را ضامن جمهوریت و اسلامیت نظام خواند و تصریح کرد: با توجه به اینکه فندانسیون نظام اسلامی ایران برپایه خون شهدا پایه گذاری شده، باید در حفظ آن بیش از پیش تلاش کنیم.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام بصیرتی، مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان شهرستان کاشان گزارشی از برنامه ها و فعالیت ها این دفتر ارائه داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha