پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت: ۸۰ کاروان رضوی در داخل کشور و۱۴ کاروان در خارج ازکشور باحضور شخصیت های حوزوی و مبلغان برجسته حوزه اعزام می شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، مجتبی مختاری، امروز در نشست خبری پیرامون یازدهمین دوره جشن های مردمی و بین المللی «زیرسایه خورشید» گفت: همزمان با ایام دهه کرامت ، کاروان هایی متشکل از مبلغ روحانی، قاری و مداح در کنار همراه داشتن پرچم متبرک آستان قدس رضوی و محصولات فرهنگی به استان های مختلف و کشورهای خارجی اعزام می شوند.

وی با اشاره به اینکه از جمله اهداف این برنامه ترویج سنت وسیره امام رضا(ع) با رویکرد بیان مفاهیم کاربردی متناسب با قشر و نیاز روز مخاطب است، گفت: فضاسازی عمومی و پاسداشت دهه کرامت و بسترسازی افزایش امید، همبستگی و نشاط معنوی در اجتماع از دیگر اهداف کیفی این مراسم است.

مختاری افزود: ترویج موضوع زیارت، نشر و گسترش سیره رضوی، جهت دهی و حمایت از برگزاری جشن های مردمی دهه کرامت از جمله دیگر اهداف این جشن ها است.

مدیر موسسه جوانان آستان قدس رضوی با بیان اینکه ۱۰۰ مبلغ در این برنامه حضور دارند، گفت: ۸۰ کاروان رضوی در داخل کشور در برنامه های زیر سایه خورشید در ۱۵۰۰ نقطه جغرافیایی حضور خواهند داشت که ۳۰۰ نفر اعضای این کاروان را تشکیل می دهند‌.

وی دیدار با نمایندگان ولی فقیه، اساتید برجسته حوزه علمیه و علمای ادیان و مذاهب را از جمله برنامه های این کاروان بیان کرد و افزود: همراه با کاروان های رضوی به مناطق محروم، دیدار با خانواده معزز شهدا، ایثارگران، جانبازان و...، دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، شرکت های دانش بنیان و... از جمله این برنامه ها و دیدارهای این کاروان خواهد بود.

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی در ادامه به برنامه های «زیرسایه خورشید» اشاره کرد وافزود: این جشن های مردمی در ۱۵کشور، سه قاره آسیایی، آفریقایی و اروپایی از جمله لبنان، عراق، هندوستان، آفریقای جنوبی ،زیمبابوه، هلند، بنگلادش ، اندونزی ، آلمان و... برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ویژه برنامه های زیرسایه خورشید در خارج از کشور توسط تشکل های مردمی مقیم درآن کشور برگزار می شود، گفت: این جشن ها در در کشورهای هدف با هردین و مذهبی،اعم ازارامنه،اهل تسنن،علوی ها، بوداییان ، شیعیان و... برگزار می گردد .

مختاری افزود: امسال ۱۴ کاروان رضوی ویژه اعزام به خارج از کشور شامل حدود ۵۰نفر ازاستادان حوزه و دانشگاه به همراه قاریان بین المللی و خدمه بارگاه رضوی در بخش بین الملل برنامه های زیر سایه خورشید حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha