جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی ابراهیمی - مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) اسفراین

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) اسفراین از برگزاری دوره «آشنایی با مبانی انقلاب اسلامی و ولایت فقیه» ویژه طلاب سطوح مقدماتی در این مدرسه علمیه خبر داد.

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به برنامه‌های تابستانی مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(ع) اسفراین، اظهار داشت: برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی ادبیات عرب، تجزیه و ترکیب و ادبیات فارسی یکی از برنامه‌های در دست اقدام این مدرسه علمیه در فصل تابستان است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) اسفراین تصریح کرد: یکی از دلایلی که برخی از طلاب در بخش نگارش ضعف دارند ناتوانی در ترجمه و عدم تسلط کافی به ادبیات فارسی است که در برای رفع این نقیصه دوره ادبیات فارسی را برای قوی شدن فن ترجمه و همچنین رفع نقطه‌ضعف ادبیات نوشتاری برخی از طلاب در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به این که با برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی ادبیات فارسی و عربی نویسندگی و تبلیغ و تحقیق طلاب قوی‌تر می‌شود، افزود: در این زمینه حجت‌الاسلام سلیمانی برای تدریس ادبیات عرب در نظر گرفته‌شده و یکی از اساتید متخصص ادبیات فارسی هم تدریس دوره مزبور را بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نقاط ضعف طلاب امروزی که آسیب‌زا است، عدم آشنایی برخی از آن‌ها با مبانی انقلاب است، ازاین‌رو تابستان امسال در مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) اسفراین، دوره آشنایی مبانی با انقلاب اسلامی و ولایت‌فقیه را به‌ویژه برای طلاب سطوح مقدماتی برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه همچنین در این فصل دوره مهارت تدریس را برای طلابی که توانمندی تدریس دارند برگزار می‌کنیم، گفت: افزون بر این‌یکی از برنامه‌های فرهنگی که تابستان امسال در سطح شهرستان از سوی مدرسه علمیه برگزار می‌شود برگزاری کلاس‌های تابستانی و اوقات فراغت برای دانش آموزان با عاملیت طلاب است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی گفت: در این راستا باید ابتدا طلاب را به فن تبلیغ کودک و نوجوان تجهیز کنیم و به همین دلیل هم برگزاری دوره تربیت مربی کودک و نوجوان در دستور کار مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) اسفراین قرار دارد.

گفتنی است، شهرستان اسفراین در جنوب شرقی خراسان شمالی افزون بر 185 هزار نفر جمعیت دارد، در این شهرستان دو مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) برادران و حضرت الزهرا(س) خواهران به ترتیب با 120 و 90 طلبه فعال است که در این مدارس امکان تحصیل طلاب برادر تا پایه ششم و طلاب خواهر تا پایه پنجم فراهم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha