پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شهناز همتی - مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) شیروان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) شیروان از اجرای طرح «آشنایی با دین فطری» موسسه فرهنگی «به سوی بی‌نهایت» ویژه طلاب جدیدالورود دوره تثبیت این مدرسه علمیه خبر داد.

شهناز همتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: دوره آموزشی طرح تعالی با عنوان «آشنایی با دین فطری» موسسه فرهنگی به‌سوی بی‌نهایت برای طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه الزهرا(س) شیروان برگزار می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) شیروان با اشاره به اینکه در این دوره آموزشی مباحث دینی به‌صورت منسجم و کارگاهی به طلاب آموزش داده می‌شود، تصریح کرد: اجرای طرح «آشنایی با دین فطری» با هدف ارتقای سطح آگاهی توحیدی و اعتقادی طلاب و افزایش توان پاسخ‌گویی آن‌ها به سؤالات و شبهات در دستور کار قرارگرفته است.

وی با اشاره به این که سال گذشته هم‌دوره تعالی دروس اعتقادی موسسه بی‌نهایت را برای طلاب جدیدالورود دوره تثبیتی برگزار کردیم، افزود: این طرح در ارتقای بعد معنوی و فرهنگی طلاب پایه‌یک و جدیدالورود بسیار مؤثر بود، به همین دلیل تابستان امسال هم برگزار می‌شود.

همتی با اشاره به اینکه همچنین در روزهای آینده کارگاه‌ها و کلاس‌هایی ازجمله روخوانی قرآن و روش کار با کودکان برای طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) شیروان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: علاوه بر این با ارتباط با حوزه بسیج خواهران، طلاب مربی و سرگروه را به بسیج معرفی کردیم و این طلاب اکنون در مساجد مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان این که این طلاب در مساجد موضوعات منسجم 80 حکمت اول نهج‌البلاغه را کار می‌کنند، اضافه کرد: البته پیش از برگزاری این دوره‌ها برای طلاب مربی کلاس‌های مختلفی را برگزار کردیم که با روش تدریس نهج‌البلاغه آشنا شوند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) شیروان با اشاره به برپایی کارگاه پاسخ‌گویی به شبهات برای طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) شیروان، بیان کرد: در جامعه امروز پاسخگویی به شبهات برای طلاب بسیار ضروری است، به همین دلیل طلاب و روحانیان باید به ملزومات این امر مجهز شوند تا بتوانند سؤالات و شبهات را پاسخ دهند.

وی با اشاره به اینکه همچنین کارگاه فضای مجازی و سواد رسانه‌ای را با همکاری و تدریس اساتید متخصص برای طلاب این مدرسه علمیه برگزار کردیم، گفت: افزون بر این اجرای طرح حکمت برای اساتید و کادر مدرسه علمیه به‌منظور ارتقای علمی و اعتقادی اساتید و کارکنان هم در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است، مدرسه علمیه الزهرا(س) شیروان از سال 72 فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون 143 نفر طلبه خواهر در مقطع کاردانی و کارشناسی از این مدرسه علمیه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

امسال در این مدرسه علمیه 52 طلبه خواهر در پنج‌پایه تحصیلی زیر نظر 14 استاد مشغول فراگیری علوم دینی بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha