جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار سرپرست و کارکنان حوزه علمیه خواهران گلستان

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان گلستان در دیدار سرپرست و کارکنان حوزه علمیه خواهران استان، گفت: طلاب در حوزه های علمیه باید بتوانند اهل تدبر، تفکر و استنباط شوند و در مقابل حملات دشمنان از حریم دین دفاع کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، «خانم سیده نفیسه حسینی واعظ» سرپرست مدیریت حوزه علمیه خواهران استان گلستان، به همراه کارکنان «خانم» این مدیریت، با «آیت الله سیدکاظم نورمفیدی» نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان دیدار کردند.

در این دیدار، آیت الله نورمفیدی ضمن بیان توصیه هایی، گفت: برای انجام این کار بسیار مهم باید از خداوند طلب کمک کرد تا در حوزه های علمیه شاگردانی تربیت شوند که به نفع اسلام، جامعه و بانوان قدم بردارند.

وی با تاکید بر این که در انجام فعالیت ها هدف خود را مشخص نمایید، افزود: اگر انسان در راستای دستیابی به هدف تلاش کند، در انجام کارها بسیار راهگشا و موثر است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با یادآوری اهداف تاسیس حوزه، بیان کرد: با این اوضاع و احوال دنیا که علیه اسلام، روحانیت و مخصوصا مسائل زنان زیاد حرف هایی زده می شود، باید هدف را بالاتر دید.

آیت الله نورمفیدی با بیان این که هدف عالی، در برنامه و کار اثرگذار است گرچه انسان به آن هدف نرسد، ادامه داد: البته ما تا حدی به این هدف رسیده ایم. گاهی که نتایج تحقیقات خانم ها در حوزه را می شنویم یا می بینیم که قدرت استنباط و تفقه پیدا کرده اند، خدا را شاکرم که به اهداف خود رسیدیم یا از آن دور نیستیم.

وی با تاکید بر اولویت کیفیت در حوزه ها بر کمیت، اظهار کرد:  اگر یک مطهری تربیت کنیم بهتر از صد هزار انسان کم اثر است؛ طلاب در حوزه های علمیه باید بتوانند اهل تدبر، تفکر و استنباط شوند و در مقابل حملات دشمنان از حریم دین، خدا و پیغمبر(ص) دفاع کنند.

امام جمعه گرگان با تاکید مجدد بر گم نکردن هدف و پرهیز از تربیت صِرف بانوان روضه خوان، گفت: گاهی در ذهن عده ای است که خانم ها تنها بتوانند روضه بخوانند؛ این همه امکانات برای یک روضه باشد؟! اگر این هدف باشد، خیلی سطح پایین می آید، اما اگر هدف عالی و بزرگ باشد، بسیار اثرگذار است.

آیت الله نورمفیدی در ادامه با تاکید بر این که بین افراد مجموعه تفاهم باشد، افزود: اگر در میان افراد یک مجموعه هماهنگی باشد، موفقیت هم هست، اما اگر هماهنگی نباشد، مسلّما موفقیت هم به همراه ندارد. یک موضع واحد داشته باشید تا بگویند خانم ها در خیلی جاها می توانند مدیریت کنند. پس، مدیریت شایسته ای را از خود نشان دهید.

وی با اشاره به لزوم گفتگو میان افراد یک مجموعه، ابراز نمود: آنچه را که به صلاح حوزه هاست، تصمیم بگیرید و از تصمیمات جمعی نیز دفاع کنید، وقتی بر چیزی برنامه ریزی می شود از آن حمایت و دفاع کنید.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با توصیه بر این که حوزه ها را به یک چشم و از نگاه شورای حوزه های علمیه خواهران ببینید، توصیه نمود: برای انجام امورات، معیار و ملاک بگذارید، اگر معیار «من عند نفسی» باشد، افراد حق اعتراض دارند.

آیت الله نورمفیدی در پایان با اشاره به راهنمایی افراد به جهت دادن به سوی هدف ها، بر ایجاد رابطه خوب و نزدیک با حوزه ها و مسئولین آنها، نظم و برنامه و توجه به درس و بحث توصیه کرد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha