پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجاب

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: سطح پوشش افراد، نموداری از تفکر و عقاید انسان محسوب می شود و در سطح کشور و استان قزوین افراد با سلیقه های مختلفی وجود دارند که به برخی از آنها احکام، قوانین دین اسلام از جمله مزایای پوشش عفیفانه آموزش داده شده و به برخی هم آموزش داده نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام عباس نظری در جمع بانوان منتخب استان قزوین که در نمایشگاه «دُرماندگار» برگزار شد، گفت: برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و آموزش های مربوط به آن می توان از ظرفیت بسترهای آموزشی از جمله مدارس، مؤسسات و فضاهای فرهنگی استفاده کرد.

وی افزود: در حوزه عفاف و حجاب نیازمند یک نوع مهندسی فرهنگی و عملی و برنامه های راهبردی هستیم که این برنامه ها می تواند آموزش های مختلفی را در حوزه عفاف و حجاب در بر گیرد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: باید از ظرفیت سایر نهادها از جمله ارگان هایی که محصولات فرهنگی را تولید می کنند نیز برای ترویج عفاف و حجاب استفاده کرد.

حجت الاسلام نظری با اشاره به این که رعایت حجاب محدودیتی برای نامحرمان و جلوگیری از ورود آنها به حریم امن بانوان است، افزود: رعایت نکردن حجاب و عفاف در جامعه امروز به مانند یک کشتی در دریاست که اگر گوشه ای از آن شکافته شود، تمام سرنشینان آن در آب غرق خواهند شد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: سطح پوشش افراد، نموداری از تفکر و عقاید انسان محسوب می شود و در سطح کشور و استان قزوین افراد با سلیقه های مختلفی وجود دارند که به برخی از آنها احکام، قوانین دین اسلام از جمله مزایای پوشش عفیفانه آموزش داده شده و به برخی هم آموزش داده نشده است.

حجت الاسلام نظری خاطرنشان کرد: رعایت حجاب، به منظور ایجاد امنیت فکری، روحی، روانی و  اجتماعی صورت می گیرد، زیرا در جایی که حجاب توسط بانویی رعایت شود، آن زن از آسیب ها در امان مانده و می تواند در اجتماع موفق تر باشد.

انتهای پیام
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha